حلقه زدن

حلقه ورزشی لاغری یا هولاهوپ

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حلقه ورزشی لاغری یک تمرین مناسب برای کمر ، شکم و پهلو است اما پایین تنه را هم درگیر می کند و هنگام انجام تمرین های طولانی و پایدار ، سوخت و ساز اساسی ایجاد می کند. یک حلقه لاغری دقیقاً به همان روشی کار می کند که مدل معمولی انجام می دهد اما استفاده از آن برای مدت طولانی آسان تر است و به شیوه ای روان‌تر می چرخد.

حلقه ورزشی لاغری یا هولاهوپ چه مقدار کالری می سوزاند؟


شورای ورزش آمریکا (ACE) یک مطالعه تکمیل شده در دانشگاه ویسکونسین را تأمین کرد و دریافت که تمرین ۳۰ دقیقه ای هولا که شامل حرکات حلقه ای و حرکات چرخاننده در اطراف بازوها ، کمر و پاها است ، تقریباً ۷ کالری در دقیقه می سوزاند.
 رنج سنی شرکت کنندگان در این مطالعه ۱۶ تا ۵۹ ساله بود و همه زن بودند. بیشتر شرکت کنندگان اظهار داشتند این میزان از سوخت وساز را هنگام استفاده از ماشینهای تردمیل نداشتند. مقدار کالری سوخته شده هولاهوپ یا حلقه لاغری  بسیار قابل توجه می باشد.

در مورد هولاهوپ

بسیاری از افراد می دانند که وزنه اضافی در واقع باعث می شود حرکت چرخشی آسان تر شود. درد بدن در اولین مرتبه های تمرین بسیار طبیعی ست . این به علت تحت فشار قرار گرفتن عضله و شوک اولیه بدن است که با تکرار روزمره تمرین کم کم بدن به این شرایط عادت کرده و درد از بین می رود. بعد از یک هفته انجام کار حدود ۴-۵ دقیقه در روز ، باید بتوانید به راحتی زمان تمرین خود را به ده دقیقه ، ۲۰ دقیقه و حتی ۳۰ دقیقه در روز و ۴روز در هفته برسانید.

علت خشکی و دهیدراته بودن پوست چیست؟
بیشتر بخوانید

چند نکته برای بهتر حلقه زدن:

اگر حلقه ورزشی لاغری سقوط کرد ، انرژی بیشتری بذارید. عضلات اصلی خود را درگیر کنید. در حین حرکت ، حلقه به دو نقطه روی کمر شما برخورد خواهد کرد. به آنها نقاط قدرت گفته می شود. این نقاط را تجسم کنید و مطمئن شوید که هر دو به محض چرخیدن، به سمت حلقه فشار می آورند. اگر حلقه شما شروع به کج شدن کند، یک نقطه قدرت بیشتر از دیگری تحت فشار است.
مثبت و صبور باشید . ممکن است بدن شما برای سازگاری به زمان نیاز داشته باشد. هرچه بیشتر تمرین کنید راحت تر خواهید بود. سعی کنید به هر دو جهت حلقه بزنید تا عضله از هر جهت تحت تاثیر قرار بگیرد.


روز جهانی هولاهوپ


روز جهانی هوپ در اولین شنبه در اکتبر هر سال رخ می دهد. از یک طرف این یک روز سرگرم کننده است که مردم در سراسر جهان در گروه های بزرگ وکوچک جمع می شوند تا با حلقه های خود ورزش کنند. و از این طریق شور و شوق عمومی برای یک فعالیت سالم گسترش می یابد.

 

منبع

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *