school-kids-looking-through-hula-hoop-basketball-court_

نکاتی برای حفظ تمرکز نوجوانان در ورزش

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سطح تمرکز نوجوانان با بزرگسالان متفاوت است. در این مطلب نکاتی برای حفظ تمرکز نوجوانان بر ورزش را می گوییم. جوانان توانایی های شناختی متفاوتی نسبت به بزرگسالان دارند، به همین دلیل آنها نیاز به آموزش ذهنی متناسب با ویژگی های سنی خودشان دارند.
قشر جلویی مغز ، بخشی از مغز است که کنترل عملکردهای شناختی بالاتر را به عهده دارد و در سن بیست و پنج سالگی به تکامل می رسد. به همین دلیل باید محدودیت های تمرکز در ورزشکاران جوان در نظر گرفت تا به آنها کمک شود بیشترین استفاده را از ورزش داشته باشند.
نوجوانان منابع توجه کمتری دارند ، اما این بدان معنا نیست که نمی توان کاری درباره آن انجام داد. در حقیقت ، این گروه سنی بهتر با تغییرات سازگارند و ظرفیت یادگیری آنها بسیار بیشتر است. بنابراین ، در این مقاله ، ما چند کلید ساده را برای کمک به جوانان برای تمرکز بر ورزش به اشتراک می گذاریم.

برای تمرکز بر ورزش: هر گونه حواس پرتی احتمالی را از بین ببرید

جوانان نیز مانند بزرگسالان از تحریکات محیطی اطراف خود پریشان می شوند. با این حال ، بر خلاف بزرگسالان ، آنها زمان سخت تری دارند تا توجه خود را به آنچه که واقعاً مهم است هدایت کنند. برای جلوگیری از حواس پرتی و تمرکز نوجوانان در ورزش ، بهتر است عوامل محیطی را که موجب کاهش تمرکزشان می شود را کاهش دهید تا آنها فقط باید به مواردی که باید توجه کنند. 

تمرین ها را بصورت گام به گام توضیح دهید

توانایی کودکان و نوجوانان در حفظ دستورالعمل از بزرگسالان محدودتر است. به همین دلیل ، ورزشکاران جوان از طریق تظاهرات های بصری سریعتر از دستورالعمل های کلامی یاد می گیرند. از این نظر ، باید درک کنید لحظه ای که ورزشکار کم سن و سال رشته توضیحات شما یا مربیشان را از دست می دهند ُ حواسشان پرت شده است برای جلوگیری از وقوع این اتفاق ،‌‌‌‌بهتر است تمرین را بع مراحل مختلفی تقسیم کنید و به شکل بصری و تصویری هر یک از آنها را یکی یکی آموزش دهید. از این طریق ، ورزشکاران مراحل را درک می کنند و همچنین از انتقال و نحوه جمع شدن آنها برای تشکیل یک ترتیب سازمان یافته آگاه می شوند.

انگیزه را در تمرین تقویت کنید

 انگیزه وتمرکز ارتباط نزدیکی دارند . این کار برای یک ورزشکار بی انگیزه بسیار دشوار است که تلاش کند تا متمرکز شود. درون مایه اصلی این تکنیک دو جزء می باشد.

  • جزء اول این است که اگر دو فعالیت در کنار و پشت سر هم قرار بگیرند ویژگی یکی بر دیگری اثر می کند و هر کدام تداعی کننده دیگری هستند. بر فرض اگر بچه ها تکالیف درسی شان را که جذابیتی برایشان ندارد انجام نمی دهند و دوست دارند به کوچه که جذابیت دارد، بروند و بازی کنند باید بچه ها را ملزم کنیم که ابتدا فعالیت درسی را انجام دهند بعدش به سراغ بازی توی کوچه بروند. در این صورت جذابیت بازی کوچه به تکالیف درس سرایت می کند.
  • جزء دوم این تکنیک اولویت دشواری و ساده بودن فعالیت ها می باشد. بر این اساس فعالیتی که جذابیتش کمتر و دشوارتر است در ابتدا باشد و به دنبال آن فعالیت لذت بخش بیاید. بر فرض اگر بچه از غذا خوردن امتناع می کند و درخواست بستنی می کند باید به بچه گفته شود به شرطی بستنی داده می شود که قبلش غذایت را خورده باشی! به مرور زمان بر اساس قانون شرطی شدن فعالیت هایی که جذابیت ندارند لذت بخش می شوند.
ورزش چگونه از سرطان پیشگیری می کند
بیشتر بخوانید

برای اجرای این کار در یک جلسه تمرینی گروهی ، می توانید بعد از انجام یک تلاش ذهنی قابل توجه ، یک بازی را در آخرین دقایق تمرین خود انجام دهید.

عادت ایجاد کنید

نوجوانان نسبت به ایجاد عادات در حین تمرین منعطفند. آنها به سرعت عادت می کنند و این کمک می کند تا از اتلاف وقت و حواس پرتی ها جلوگیری کنید.

البته همیشه عوامل غیرقابل پیش بینی وجود خواهد داشت و شما باید برای انطباق با هر تغییری که ممکن است بوجود بیاید آماده باشید. بنابراین ، این عادات باید انعطاف پذیر باشند تا امکان ایجاد تغییرات فراهم شود.

صبر و شکیبایی : یکی از کلیدهای کمک به نوجوانان برای حفظ تمرکز بر ورزش است

برای اینکه به عنوان مربی یا والدین بتوانید با نوجوانان کار کنید ، باید خودتان را همسطح و همسنگ آنها کنید ، اگرچه ممکن است مثل بزرگسالان عملکرد داشته باشند ، اما توانایی های شناختی آنها کاملاً توسعه نیافته است. بنابراین ، شما باید صبور باشید و بدانید که تغییرات فوراً نتیجه نمی بخشند. در عوض ، آنها با گذشت زمان و به تدریج و با عادت کردن هر تغییری را می پذیرند

به طور خلاصه ، ورزش به بهبود تمرکز کمک می کند . این بدان معناست که ورزش کردن وسیله ای برای یادگیری است که به نفع ذهن است و به نوجوانان برای تمرکز کمک می کند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *