fitness-man

ورزش در دوران قرنطینه

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

 

این مهمه که از تأثیر منفی بر سلامت هنگام خونه نشینی جلوگیری کنیم.  ورزش در دوران قرنطینه ابزاری عالی برای این امر است. با توجه به شرایط فعلی در سراسر جهان و گسترش همه گیر COVID-19 (کورونا ویروس) مهمترین بحث در خانه ماندن است. اما ورزش نباید در حین قرنطینه متوقف شود. البته این شرایط فقط در زمان کرونا صدق نمی کند و خیلی از افراد به دلایل زیادی مانند کار در خانه یا بازنشستگی بیشتر زمان خود را در خانه سپری می کنند. ورزش در دوران قرنطینه می تواند از عوارض احتمالی قرنطینه جلوگیری کند .

قرنطینه

به طور گسترده، انزوا به معنای دور ماندن از محیطی است که افراد به طور عادی در آن رفت و آمد دارد. این شامل افراد، کارها و انواع عادات مختلف می شود. انزوای اجتماعی می تواند غیر ارادی باشد و پیامدهای منفی برای بدن ما در سطح روانی و جسمی به همراه داشته باشد. اما ، در مورد COVID-19 ، انزوا به دستور دولتهای محلی داوطلبانه است. صرف نظر از نوع انزوا (داوطلبانه یا غیر ارادی) ، عواقب منفی می تواند تا حد زیادی بر ما تأثیر بگذارد.

 

ورزش در دوران قرنطینه


اقدامات پیشگیری از انزوا می تواند بیشتر افراد را به شکلی منفی تحت تأثیر قرار دهد. یکی از این راه ها ایجاد سبک زندگی بی تحرک است.
بنابراین ، توصیه اصلی حول ورزش در خانه می چرخد. با این روش می توان جلوی اثرات مضر موجود در زندگی سبک بی تحرک را گرفت.

سبک زندگی بی تحرک چیست؟

این سبک به عنوان عدم تحرک جسمی شناخته می شود ; یک سبک زندگی بی تحرک یکی از اصلی ترین مشکلات قرن بیست و یکم است. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) ; حداقل ۶۰ درصد از جمعیت جهان به اندازه ای که لازم است فعالیت بدنی ندارند. ایده در اینجا این است که مانع از این شویم که قرنطینه ما را در عادت های نامناسب مانند یک سبک زندگی بی تحرک قرار دهد; به همین دلیل ورزش هنگام انزوا یک اقدام توصیه شده است.

مصرف غذا

علاوه بر عدم تحرک جسمی ، مصرف بیش از حد کالری نیز می تواند باعث ایجاد ویرانی در بدن ما شود. به همین دلیل روال ورزش در منزل باید یک عادت اساسی در حین انزوا باشد. توصیه ، در این مورد ، این است که حداقل ۳۰ دقیقه به دنبال کارهای روزمره ورزش و اجرای آنها در طول روز باشید. اگر اطلاعات زیادی در مورد این موضوع ندارید. ممکن است نیاز داشته باشید به صورت آنلاین یا تلفنی با متخصصین تناسب اندام مشورت کنید. همچنین اجتناب از غذاهای بسیار فرآوری شده یا محصولاتی که دارای کالری بالاتری از آنچه شما نیاز دارید مهم است.

رژیم سیب زمینی چیست؟مزایا + برنامه غذایی 🥔
بیشتر بخوانید

اختلالات عاطفی به دلیل قرنطینه


اهمیت ورزش فقط درحد ظاهر بدنی یا افزایش وزن باقی نمی ماند. انزوای اجتماعی اغلب افراد زیادی را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث ایجاد مشکلات عاطفی می شود.
بدن و ذهن باید با هم کار کنند تا تعادل کافی در مورد سلامتی فرد ایجاد شود; مقابله با مصائب انزوا هدف واقعی است ، و اینجا جایی است که اهمیت ورزش در خانه نهفته است.
هنگامی که عدم تحرک جسمی عواقب خود را به ذهن متبادر می کند ; استرس و اضطراب برای اولین بار ظاهر می شوند; این به دلیل تغییرات هورمونی است که در شرایطی اتفاق می افتد که در آن ما تماس اجتماعی صفر داریم.



سیستم عصبی و غشایی وظیفه آزاد کردن هورمون ها را برای خنثی کردن واکنش ها در بدن ناشی از شرایط استرس خفیف را دارند ; با این حال ، هنگامی که آن شرایط از شاخص های معمول فراتر رود ممکن است تغییرات هورمونی رخ دهد.

از آنجا که انزوا محرک احتمالی برای استرس بیش از حد به دلیل وحشت یا ترس است ;بدن مستعد ابتلا به این اختلالات است. یکی از اصلی ترین هورمون هایی که بدن ما بدون کنترل تولید می کند ; کورتیزول است.
در شرایط عادی ; کورتیزول وظیفه انجام کارهای متابولیکی مختلفی را دارد که منجر به هموستاز(جریان سالم و روان خون) در بدن می شود.

اختلالات هورمونی

با این حال ، هنگامی که “هورمون استرس” را به مقدار غیر طبیعی تولید می کنیم ; می تواند علائمی را ایجاد کند که اثرات قابل توجهی بر بدن ما دارد ; سردرد ، خستگی ، فشار خون بالا ، درد عضلانی ، گرفتگی عضلات ; عدم اشتها از جمله موارد دیگری است.

نتیجه گیری: ورزش در طول قرنطینه بسیار مهم است

بر اساس تمام اطلاعات فوق می توان درک کرد که انزوا اجتماعی بر جنبه های مختلف بدن تأثیر می گذارد. این می تواند سلامت جسمی و عاطفی را به خطر اندازد. بنابراین ورزش جایگزین بسیار خوبی برای کاهش این مشکلات است. می توان ورزش های خانگی با وسایل تناسب اندام و یا لاغری را انجام داد .

منابع

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *