تاثیر دانه کینوا در لاغری و کاهش وزن

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در این مقاله قصد داریم درباره تاثیر دانه کینوا در لاغری صحبت کنیم و به شما ۴ دلیل که موجب میشود این دانه در کاهش وزن تاثیر داشته باشد را میگوییم. دانه کینوا منبعی از فیبر و پروتئین محصوب میشود که در پایین آمدن قند خون افراد دیابتی هم موثر است.

کینوا از آمریکای جنوبی منشا گرفته و قرن ها به عنوان ماده اصلی غذایی استفاده می شده است. کینوا از اقوام نزدیک اسفناج ، کلم پیچ و گیاه خرد شده است . دانه کینوا از طرق مختلف به کاهش وزن کمک می کند. کینوا سرشار از پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی است و احساس رضایت و سیر بودن را در شما ایجاد می کند. به همین دلیل کینوا به عنوان یک جایگزین غلات و غذای کاهش وزن محبوب شده است.

۴ دلیل که کینوا باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود :

۱. ویتامین ها

دانه های کینوا غنی از هشت اسید آمینه ضروری و ویتامین هایی مانند منیزیم و کلسیم است. همچنین کینوا سرشار از آهن و ویتامین B12 است. هم آهن و هم ویتامین B 12 برای تولید انرژی و کاهش وزن ضروری هستند. اگر کمبود ویتامین B دارید ، می تواند کاهش وزن شما را کند کند ، زیرا بدن شما قادر به ترکیب مواد مغذی به همان میزان کارآمد نخواهد بود.

۲. رضایت بخش

پروتئین و فیبر موجود در دانه کینوا می تواند احساس سیری بیشتری در شما ایجاد کند که باعث می شود کمتر از غذاهای ناسالم استفاده کنید. کینوا تقریباً هفت گرم پروتئین در هر وعده و شش گرم فیبر غذایی دارد. کینوا خصوصاً برای گیاهخوارانی که سعی در لاغر شدن دارند و در یافتن غذاهایی که باعث سیر آنها می شود مشکل دارند، بسیار مفید است. فیبرهای غذایی به چربی و کلسترول متصل می شوند ، که باعث می شود بدن شما چربی و کلسترول کمتری جذب کند. این یکی از راه هایی است که کینوا می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. فیبر موجود در کینوا همچنین باعث کاهش تجمع پلاک ها در امتداد دیواره های شریانی می شود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد.

آب خوردن موجب کاهش وزن می شود ؟
بیشتر بخوانید

۳. کاهش قند خون

کینوا از نظر شاخص گلیسمی پایین است. شاخص گلیسمی نشان می دهد که چگونه کربوهیدرات ها بر گلوکز خون شما تأثیر می گذارند. از آنجا که کینوا شاخص گلیسمی کمی دارد ، به این معنی است که کینوا برای بیماران دیابتی بی خطر است و قند خون شما را افزایش نمی دهد . هنگامی که قند خون داشته باشید بدن شما طلب شیرینی میکند و از این رو کینوا باعث کاهش قند خون و کاهش خوردن شیرینیجات میشود. کینوا از نظر شاخص گلیسمی ۳۵ است که نسبتاً کم و شبیه اکثر سبزیجات است.

۴. کم کالری

کالری کینوا نسبتاً کم است. یک وعده کینوا پخته شده تقریباً ۱۷۲ کالری دارد. حتی اگر دو یا سه وعده کینوا بخورید ، مقدار کالری بسیار بیشتر از کالری که مثلاً یک بشقاب ماکارونی می خورید، دریافت می کنید. لازم نیست نگران پرخوری با کینوا باشید. برای یک وعده غذایی کم کالری می توانید کینوا را با سالاد ترکیب کنید یا به آن سبزیجات و لوبیا اضافه کنید.

نتیجه گیری :

اکنون چهار روش درباره تاثیر دانه کینوا در لاغری را با هم مرور کردیم. همچنین باید بدانید که تهیه کینوا به آسانی برنج است. همچنین می توانید کینوا را در غذاهایی که نیاز به ماکارونی یا برنج دارند جایگزین کنید. بسیاری از افراد از کینوا به جای غلات صبحانه نیز استفاده میکنند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *