man-experiencing-neck-pain-while-working-from-home-laptop

حرکات کششی پشت میزکار

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ساعت ها نشستن جلو کامپیوتر بدن شما را نابود می کند. عدم جابجایی و ثابت ماندن پشت میز با شانه ی کمی خمیده می تواند منجر به مشکلاتی مانند کمردرد ، سردرد ، اسپاسم عضلانی در کمر ، گردن و شانه شود. برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است علاوه بر صحیح نشستن و استراحت منظم پس از مدتی نشستن پشت میز کار، حرکات کششی پشت میزکار کوتاه مدت پونزده ثانیه ای می تونه از این مشکلات بکاهد.

حرکات کششی برای پشت میزنشین ها

اختصاص دادن لحظه ای برای انجام  کشش های اداری (کشش در محل کار) می تواند انرژی مورد نیاز شما برای ادامه کار فراهم کند. علاوه بر این ، یک کشش خوب به عضلات ، رباط ها و مفاصل کمک می کند . با انجام این کشش های ساده ذهن و بدن خود را ریفرش یا بازیابی کنید .

۱ – کشش قفسه سینه

کشش قفسه سینه یکی از بهترین تمرینات برای جلوگیری از مشکلات است زیرا ما بیشتر وقت خود را به صورت خمیده ایم .

 نحوه انجام :  در حالت نشسته یا ایستاده دست ها را پشت سر خود بگیرید و آرنج هارا صاف در راستای بازو و ساعد دست ها بکشید .

مردی زوی صندلی حرکت کششی قفسه سینه را انجا

۲ – بالا بردن شانه

بر اثر تایپ کردن و کلیک کردن ، شانه ها و گردن فشار زیادی را در طول روز تحمل می کنند . بنابراین انجام این تمرین می تواند بسیار ضروری باشد .
 نحوه انجام : نشسته یا ایستاده ، شانه ها را به سمت بالا به سمت گوشها بلند کرده و آنها را تا جایی که می توانید فشار دهید. ۱ تا ۲ ثانیه در این حالت بمانید و وقتی آرام می شوید آنها را به عقب بچرخانید. این کار را برای ۸ تا ۱۰ بار تکرار کنید 



۳ – چرخش نخاعی یکی دیگر از حرکات کششی پشت میزکار

نشستن به مدت طولانی می تواند در قسمت تحتانی کمر نیز تأثیر بگذارد و آن را سفت و دردناک کند. این کشش پیچشی به شما کمک می کند تا به آرامی مقداری از آن تنش را برطرف کنید .
نحوه انجام : در حالت نشسته روی صندلی  و پای صاف روی زمین ، عضلات شکم را منقبض کرده و بالاتنه را به آرامی به سمت راست بچرخانید. سعی کنید قسمت پایین تنه را ثابت نگه دارید . پس از ۱۰ تا ۲۰ ثانیه به سمت چپ هم همین کار را تکرار کنید .

۷ فایده شگفت انگیز خرما
بیشتر بخوانید

۴ – کشش دست

حتی ممکن است متوجه نشویم دست ها بر اثر ثابت ماندن برای تایپ کردن یا کلیک کردن پشت میزکار چقدر اذیت می شویم . برای همین حرکات کششی تمرین اهمیت بیشتری پبدا می کند .

نحوه انجام : یکی از دست ها را به سمت جلو دراز کرده و بکشید . دست را از قسمت مچ به سمت کف دست خم کنید و با دست دیگر نوک انگشتان را بگیرید و بکشید. پس از ۱۰ تا بیست ثانیه این کشش را برای دست دیگرتان نیز انجام دهید.


۵ – نرمش دادن گردن

 بسیاری از ما هنگام کار با رایانه سر را به جلو می اندازیم ، که این امر می تواند فشار بیشتری به عضلات گردن وارد کند.

نحوه انجام : در حالت نشسته روی صندلی گردنتان را به سمت چپ خم کنی تا کشش را در سمت راست گردنتان ایجاد کنید . بعد از ۱۰ ثانیه سمت دیگر ردن را نیز کشش دهید .

نکته آخر حرکات کششی پشت میزکار

برای حفظ یک سبک زندگی سالم تنها چند دقیقه برای این تمرینات وقت بگذارید . نشستن در تمام طول روز عواقب جدی دارد .  در جهت تغییر عادت های روزمره انجام این حرکات و کشش های چندثانیه ای را فراموش نکنیم . همچنین استفاده از وسایل ماساژ می تواند به گردش خون بدن و رفع خستگی در حین کار کمک کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *