دمنوش مخصوص مقابله با کرونا

دمنوش مخصوص مقابله با کرونا

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دمنوش مخصوص مقابله با کرونا را چطور درست کنیم؟ در روزهایی که شنیده ها از شیوع کرونا انگلیسی در ایران حاکی است همه ما دچار نگرانی و اضطراب برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس شده ایم. صرف نظر از مکمل ها و ویتامین های قرصی، خوردن دمنوش برای کرونا بسیار موثر است. مواردی مانند دارچین، زنجبیل، هل، گل گاو زبان، آویشن، نعنا، میخک، زعفران و رزماری میتوانند تاثیر زیادی بر تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشند.

در این مقاله به معرفی چند دمنوش موثر اشاره خواهیم کرد:

دمنوش دارچین و زنجبیل :

طرز تهیه این دمنوش بسیار ساده است. در ابتدا زنجبیل را پوست کنده و رنده یا خرد کنید. سپس ۳ الی ۵ تکه چوب دارچین یا ۲ قاشق چای خوری پودر دارچین را به دمنوش اضافه کنید. به همراه آب جوش در داخل قوری و یا فرنچ پرس بریزید و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا دم بکشد. اگر طعم این دمنوش به مزاج شما خوش نیامد میتوانید مقداری عسل و یا نبات به آن اضافه کنید.

دمنوش نعناع :

یکی دیگر از موارد دمنوش مخصوص مقابله با کرونا نعناع است. گیاه دارویی نعناع بسیار خاصیت دارد. نعناع به دلیل داشتن عطر و طعم تند باید آن را به اندازه مصرف کنید. برای دمنوش نعنا کافیست ۲ قاشق غذاخوری نعنا را داخل ظرف دمنوش بریزید و آب جوش داخل آن بریزید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. به این دمنوش میتوانید زنجبیل، عسل و یا دارچین هم اضافه کنید.

دمنوش مرزنجوش :

مرزنجوش گیاهی از خانواده نعناع میباشد که در طب سنتی استفاده میشود. این گیاه فواید درمانی زیادی از جمله رفع خستگی و بی حوصلگی، رفع سردرد، تهوع، درمان سرماخوردگی و دفع سموم دارد. این گیاه را میتوانید به اندازه ۵ گرم در آب جوش بریزید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا دم بکشد و سپس میل کنید. مرزنجوش تعریق بدن را زیاد میکند و در این امر سموم بدن دفع میشود.

چرا نشستن زیاد مضر است؟
بیشتر بخوانید

دمنوش آویشن :

یکی از بهترین دمنوش هایی که برای جلوگیری از سرماخوردگی و یا درمان آن میتوانید استفاده کنید، دمنوش آویشن است. آویشن گیاهی است که خواص ضد میکروبی دارد و برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا و عفونت های بدن بسیار موثر است. این گیاه را میتوانید با موارد دیگری مانند به لیمو، دارچین، نعناع و زنجبیل ترکیب کنید.

دمنوش مریم گلی :

برگ های گیاه مریم گلی دارای آنتی اکسیدان است که از خانوده نعنا میباشد. مریم گلی فواید زیادی برای بدن دارد. از فواید این گیاه برای پوست و مو تا تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت حافظه میتوان اشاره کرد. طرز تهیه دمنوش مریم گلی به این شکل است که ۲ قاشق برگ مریم گلی را در درون ظرف انداخته و آب جوش را به آن اضافه میکنیم. در این دمنوش نیز میتوانید از نبات یا عسل هم استفاده کنید.

کلام آخر:

در بالا چند مورد از دمنوش مخصوص مقابله با کرونا را معرفی کردیم اما در مصرف دمنوش زیاده روی نکنید. تمام این گیاهانی که در بالا معرفی کردیم در کنار فواید بسیاری که دارند، اگر در مصرف آن ها زیاده روی کنید باید شاهد عوارض آن ها باشید. توصیه میشود برای مصرف دمنوش با پزشک طب سنتی مشورت شود ولی اگر این امکان نبود در مصرف دمنوش زیاده روی نکنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *