ترازوهای دیجیتال

سه نکته در خصوص ترازو‌های خانگی دیجیتال

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در این مقاله کوتاه به چند نکته که در زمان استفاده از ترازو‌های خانگی دیجیتال می‌بایست مدنظر قرار گیرند اشاره می‌کنیم. این نکات خلاصه سوالات متدوالی است که عموما در رابطه با کارکرد ترازوهای دیجیتال مطرح می‌گردند.

نکته یک: هر زمانی که ترازو‌های خانگی دیجیتال را جابه‌جا می‌کنید، می‌بایست مجددا کالیبره (تنظیم) شود. مقداردهی اولیه، بخش‌های داخلی ترازو را ریست می‌کند و اجاره می‌دهد که ترازو صفر درست را پیدا کرده و وزن دقیق را نشان دهد. اگر ترازو جابه‌جا و به آن اجازه کالیبره شده داده نشود، احتمالا نوساناتی در وزن‌تان مشاهده خواهید کرد. جابه‌جا کردن ترازو به طور بالقوه می‌تواند دقت آن را تحت تاثیر قرار دهد.

همیشه قبل از وزن کردن خود، به ترازو اجازه دهید تا خاموش شود و سپس خود را وزن نمایید. برای کالیبره کردن ترازو، مراحل زیر را انجام دهید:

۱. ترازو را روی سطح سخت و محکمی قرار دهید.

۲. با یک پا روی ترازو فشار وارد کنید تا روی نمایشگر آن عددی مشاهده شود. سپس پای خود را از روی ترازو بردارید.

۳. صبر کنید تا نمایشگر ترازو خاموش شود.

۴. اکنون ترازوی شما کالیبره شده‌است. با ایستادن روی آن می‌توانید وزن خود را مشاهده کنید.

نکته دو: ترازو‌های خانگی دیجیتال  اگر بر روی فرش قرار بگیرند، دقت مناسبی نخواهند داشت. کف‌پوش‌های نرم بسته به جنس‌شان می‌تواندی تغییراتی در وزن نشان‌داده شده توسط ترازو ایجاد کنند. پیشنهاد ما این است که ترازو را روی سطح محکم و سختی قرار دهید. سطوح مطلوب عبارتند از سرامیک، موزاییک، چوب سخت و بتن.

رژیم کالری شماری ؛ صفر تا صد!
بیشتر بخوانید

نکته سه: برای مشاهده وزن دقیق‌تر، روی ترازو بدون حرکت بایستید و تا ۳ بشمارید. جابه‌جا شدن روی ترازو‌های خانگی دیجیتال و یا تکان‌خوردن روی آن می‌تواند وزن نادرستی را نشان دهد. وقتی روی ترازو می‌ایستد تا زمانی که وزن نشان‌داده شده روی نمایشگر ثابت نشده‌است، تکان نخورید و بدون حرکت بمانید.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *