فواید پیاده روی برای مغز

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیاده روی هرچند فعالیتی ساده به نظر می رسد اما برای بدن بسیار مهم و مفید است. فواید پیاده روی برای مغز ، بدن و روحیه بسیار مفید است که ما در این مطلب به فواید پیاده روی برای مغز می پردازیم.


پیاده روی


افراد تصور می کنند که فواید جسمی تنها ناشی از جلسات تمرینی شدید و سخت است. با این حال ، راه رفتن مزایای بسیاری را به همراه دارد. قبل از ورود به آنها ، ما به روشهایی خواهیم توانست که بتوانیم از این فعالیت برای سود بردن مغز استفاده کنیم.
پیاده روی هم می تواند به عنوان تمرینی ساده و برای گرم کردن در نظر گرفته شود . هم می تواند به عنوان تمرینات سخت ، انعطاف پذیر و با مقاومت بیشتر هم استفاده شود. پیاده روی از اصلی ترین فعالیت های برنامه ورزشی است

یک روش عالی برای فعالیت بدنی


حتی اگر پیاده روی برای بزرگسالان ورزش کامل نباشد ، برای افراد مسن غیرفعال مناسب است. این یک روش عالی برای سالم ماندن و جلوگیری از سارکوپنی(کاهش حجم عضلات یا از دست دادن توده عضلانی با افزایش سن) اشاره دارد. پیاده روی همچنین می تواند اولین قدم برای بازگشت به ورزش باشد. مطابق مطالعات و نشریات خاص ، انجام یک عمل ساده می تواند از بروز بیماری های روانی در سن سالمند جلوگیری کند. این امر به این دلیل است که فعالیت عصبی و عضلانی را تقویت می کند ، که به نفع عضلات و مغز است. دریافت محرکهای خارجی باعث تقویت فعالیت مغز می شود.

فواید پیاده روی برای مغز

پیشگیری و بهبود مشکلات ناشی از بیماری آلزایمر: هنگامی که در مرحله متوسط این بیماری هستید ، با فعالیت بدنی سبک می توان این وضعیت را بهبود بخشید.
حافظه کوتاه مدت و بلند مدت را بهبود می بخشد: جنبه دیگری که مربوط به نکته قبلی است ،برای حافظه کوتاه مدت و بلند مدت بهتر است.

روز عکاس مبارک
بیشتر بخوانید

رفلکس ها را افزایش می دهد: جلوگیری از عدم تحرک و حرکت مجدد روند ذهنی آگاهی. همچنین ، فرد را در هر شرایطی هوشیار نگه می دارد.

فواید پیاده روی برای مغز


اضطراب و استرس را کاهش می دهد: راه رفتن نورون های خاصی را فعال می کند که به ما در آرامش و جلوگیری از تحریک کمک می کند. بنابراین بعد از فعالیت ، احساس آرامش بیشتری می کنیم. ما قادر خواهیم بود بهتر بخوابیم و بر فعالیتهای دیگر متمرکز شویم.        
احساس شادابی: پیاده روی در حین صحبت با یک دوست یا اعضای خانواده به برکناری سایر فرآیندهای استرس زا در زندگی روزمره کمک می کند. این کمک می کند تا اندورفین ها آزاد شوند و روحیه بهتری به ما دهند.
تاخیر در پیری :  به همان سادگی با شروع اتومبیل روزانه ساده است. اگر ماهها عملکردی نداشته باشد ، بدتر می شود. با این حال ، حفظ فعالیت های اساسی آن را در شکل بهتری حفظ می کند.

نتیجه گیری فواید پیاده روی برای مغز

فراتر از همه فضیلتی که در بالا توصیف می کنیم ، پیاده روی به اندازه کافی برای به دست آوردن سطح بهینه از بهزیستی برای اکثر افراد کافی نیست. به طور کلی ، بیشتر افراد نیاز به انجام فعالیتهای شدیدتر دارند. ما در مورد فعالیتهایی صحبت می کنیم که توانایی های بدن را توسعه می دهند. پیاده روی یک فعالیت اساسی استثنایی است و به عنوان مکمل تمرینات ما بهترین گزینه است. همانطور که قبلاً توضیح داده شد، به همان اندازه که به سلامت روان ما کمک می کند ، به سلامت جسمی ما نیز کمک می کند. این امر به ویژه در سنین بالاتر صادق است . برای تهیه پیاده روی کفش های پیاده روی ما را مشاهده کنید .

 

منبع

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *