متاورس و ورزش

متاورس قاتل تحرک یا ارتقا ورزش ؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شاید روزی که مارک زاکربرگ از فناوری جدیدی به نام متاورس حرف زد، هیچکدوم فکر نمیکردیم که این فناوری به این زودی وارد زندگی ما شود. همه چی از قطعی و هک شبکه های اجتماعی زیر نظر زاکربرگ شروع شد. بعد از این مسئله زاکربرگ در قالب یک برنامه از اسم جدید خود به نام متا پرده برداشت. همه گمان میکردند که متا ادغام سرویس های زیر نظر فیسبوکه اما مارک تو این برنامه اما از یه چیز خیلی عجیب حرف زد، متاورس!

متاورس چیست؟

برای اینکه خیلی راحت متوجه بشید، هر جا کلمه فضای مجازی را شنیدید، متاورس را جایگزین این کلمه کنید! متاورس دنیایی جدید بر مبنای واقعیت مجازی یا VR است که به شما این امکان را می‌دهد آواتاری به هر شکل که دوست دارید در این دنیای مجازی داشته باشید. متاورس تقریبا ترکیبی از واقعیت و دنیای مجازیست که میتوانید حتی در این دنیای دیجیتال کالا خرید و فروش کنید و پول های خود را در پلتفرم های مختلف جا به جا کنید.

شما می‌توانید در متاورس کالا و یا حتی اتومبیل خرید و فروش کنید مثلا یک لباسی را از یک مرکز تجاری بخرید و آن را در سینما بپوشید. همه این اتفاقات تحت تاثیر تکنولوزی واقعیت مجازی VR و هوش مصنوعی AR اتفاق می‌افتد. البته میشه گفت این ایده خیلی هم تازه و نو نیست و ما مثلش رو قبلا در وارکرفت و فورتنایت دیدیم اما این ایده متاورس حسابی با این بازی‌ها فرق داره و قراره زندگی ما رو متحول کنه.

متاورس قاتل تحرک یا ورزش بیشتر؟

هنوز متاورس خیلی به زندگی ما نزدیک نشده اما نمیشه این فرضیه رو رد کرد که احتمالا با متاورس افراد تحرکشان را از دست بدهند و صرفا به یکجا نشستن و عینک روی چشم عادت کنند و اصلا فعالیت بدنی نداشته باشند! این برای سلامتی انسان‌ها یک فاجعه‌ست و عملا تمام تحرک خود را از دست می‌دهند.

مغایرت عدد ترازوی دیجیتالی
بیشتر بخوانید

اما این دنیای جدید فکر این مسئله را نیز کرده است! در متاورس زمین هایی مخصوص فیتنس و حرکات ورزشی نیز تعبیه شده است. مثلا رینگ هایی برای بوکس یا باشگاه های ورزشی که میشه داخل آن ها حتی از دوچرخه و سایر وسایل ورزشی استفاده کرد. حتی زمین های بسکتبال و شمشیربازی هم در این دنیا وجود دارد. یک مسئله خیلی عجیب تر هم اینکه حتی میشه دنیای واقعی را با دنیای مجازی ترکیب کرد! یعنی شما میتونید در زمین بسکتبال واقعی با دوستان مجازی‌تان بازی و رقابت کنید و این بی‌نظیره!

متاورس در ایران ؟

قطعا زمان زیادی میبرد تا این فناوری در کل دنیا جا بیافتد و همه بتوانند وسایل و تکنولوژی آن را داشته باشند. حتی سرعت اینترنت در این تکنولوژی بیشترین اهمیت را دارد و قطعا باید زیرساخت بسیار خوبی وجود داشته باشد. اما در ایران هم به خاطر مناسبت هایی نظیر شب یلدا تیم‌هایی بودند که وارد متاورس شدند و زمین خود را ساختند و جشن شب یلدا را در متاورس گرفتند. این به معنای پیشرفت بزرگی برای کشورمان ایران است.

جمع بندی

متاورس دنیایی‌ست که تجربه آن قطعا لذت بزرگی دارد! امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید. من مریم هستم و این مقاله رو از طرف تیم تن‌یب برای شما جمع‌آوری کردم و نوشتم. امیدوارم این مقاله را دوست داشته باشید و هر سوالی که درباره این موضوع دارید را می‌توانید کامنت کنید و من به شما پاسخ خواهم داد. مقاله‌های سایت ما رو هرگز از دست ندید!

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *