سفر با دوچرخه

کتاب سفر با دوچرخه

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

احتمالا با شنیدن اسم دوچرخه یاد دوران خوش کودکی بیفتیم و لحظات شیرینی که با این وسیله گذروندیم را به خاطر بیاریم . اما این وسیله ورزشی هم فوائد سلامتی دارد هم می تواند حس نشاط را برای ما به ارمغان بیاورد . از جمله مزایای دوچرخه سواری می توان به : کالری سوزی و چربی سوزی ، ساخت ماهیچه ، کاهش استرس ، افزایش کیفیت خواب ، افزایش میل جنسی ، کنترل دیابت و غیره اشاره کرد . اما در این نوشته می خواهیم با کتاب سفر با دوچرخه آقای غفارنژاد آشنا بشیم .

معرفی کتاب سفر با دوچرخه

کتاب سفر با دوچرخه آقای آیدین غفارنژاد وجه دیگری از این وسیله خاطره انگیز و مفید را به ما معرفی می کند یعنی مسافرت با دوچرخه. در این کتاب مفید و کاربردی می توانید با ضروریات اولیه برای سفر با دوچرخه تجهیزاتی که نیازه ، مسیرها ، معرفی تورهای بین المللی ، طراحی مسیر ، همچنین نکاتی برای افزایش عمر تجهیزات و کمپینگ آشنا بشید .

کتاب سفر با دوچرخه آقای غفارنژاد

بخشی از کتاب سفر با دوچرخه

وقتی سفر با دوچرخه را بر می‌گزینید، مخصوصا اگر علاقه‌مند به استفاده از مسیرهای آفرود هم باشید، باید بدانید که معیار فاصله بین دو نقطه دیگر کیلومتر نیست. سرعت حرکت شما می‌تواند به سادگی تحت تاثیر عوامل مختلف مسیر و شرایط جوی قرار بگیرد. بعضی از شرایطی که می‌تواند روی سرعت شما تاثیر بگذارد در لیست زیر آورده شده‌اند. اگر برآوردی از سرعت خود در مسیر نرمال دارید، حتما قبل از هر‌گونه برآورد زمان، وجود شرایط تاثیر‌گذار را در مسیر بررسی کنید.

  • شیب مسیر به شدت بر روی سرعت حرکت تاثیر‌گذار است. معمولا شیب‌های بالای ۱۰ درصد، مسیرهای سنگینی هستند. یک دوچرخه‌سوار معمولی در شیب‌های بالای ۱۵ درصد نیاز خواهد داشت که پیاده شده و دوچرخه را دست بگیرد. در مسیرهایی که سرازیری شدیدی دارند به خصوص اگر مسیر پیچ در پیچ باشد، کنترل دوچرخه مشکل خواهد بود و می‌بایست با سرعت کنترل شده حرکت نمایید
  • اگر سرعت‌تان را در جاده آسفالته تست کرده‌اید، در جاده‌های خاکی، روی آن سرعت حساب نکنید. جاده‌های خاکی سرعت حرکت را می‌کاهند.
  • شرایط دمایی، روی عملکرد بدن شما تاثیر قابل توجهی دارد. دمای هوای معمولی رو به سرد (بین ۱۵ تا ۲۰ درجه) معمولا بهترین دما برای رکاب‌ زدن است. در دمای بالاتر و پایین‌تر از این مقدار، توان بدن تفاوت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.
معرفی کتاب بزرگتر ، عضله ای تر ، قوی تر
بیشتر بخوانید

کتاب سفر با دوچرخه آقای غفارنژاد

همچنین در بخش های دیگری از کتاب می خونیم

  • در شرایط بارندگی، به دلایل مختلف از جمله لغزندگی جاده، کاهش دید و… نمی‌توانید مانند شرایط جاده خشک حرکت کنید.
  • اگر در مسیر گل‌آلود حرکت می‌کنید، در نظر بگیرید که چسبیدن گل به چرخ‌ها و قفل شدن آن‌ها یکی از ناخوشایندترین شرایطی است که در دوچرخه‌سواری اتفاق می‌افتد. گل‌های مناطق کویری به طور باور‌ نکردنی چسبنده‌اند.
  • مسیرهای ماسه‌ای یا مسیرهایی که خاک پفکی نرم دارند، سرعت حرکت را بسیار کاهش می‌دهند. در مسیرهای کویری یا کنار رودخانه‌ها احتمال این که به چنین مسیرهایی برخورد کنید بسیار زیاد است.
  • در بعضی جاها مجبورید از میان مناطق روستایی با شهری رد شوید. احتمالا ترافیک انسانی و یا خودرویی، در جاهایی که مسیر مناسب دوچرخه وجود ندارد، عامل موثری در کاهش سرعت شما خواهد بود.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *