nausea

دلیل حالت تهوع حین ورزش چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حالت تهوع در هر حالتی نشان از آن است که چیزی در بدن نرمال نیست . حالت توع در حین ورزش یک اتفاق متداول است .حتی لیونل مسی هم چند سال پیش در چند بازی لیگ اسپانیا آن را تجربه کرد. این مساله می تواند بر عملکرد وزشی تاثیر منفی بگذارد ، اما چرا این اتفاق می افتد ؟

تغذیه

کم غذا خوردن و پرخوری هر دو می توانند باعث حالت تهوع حین ورزش باشند .
کمبود غذا ، گلوکوز و مواد مغذی در خون که منابع لازم انرژی هستند را می کاهند که این خود موجب سرگیجه می شود . نهایتا سرگیجه می تواند حالت تهوع را همراه داشته باشد .

پرخوری قبل از تمرین یا مسابقه نیز باعث می شود خونی که قراره برای هضم غذا مصرف شود به سمت عضله سازی برود و با عدم هضم غذا و فعالیت بدن دچار حالت تهوع شویم .

آبرسانی نامناسب بدن

در لحظه ای که میزان مصرف مایعات کافی نیست ، بروز سرگیجه و حالت تهوع در طول تمرین اتفاق می افتد .  این به دلیل تخلیه دستگاه گوارش است که با کمبود آب بدن به تأخیر می افتد .

 

 

 

باید در نظر گرفت مولفه ای که هنگام تمرین بیشتر از بین می رود آب است. بنابراین ، برای جبران کم آبی از نوشیدن آب غافل نشوید.

شرایط استرس زا : حالت تهوع حین ورزش

بسیاری از افراد در شرایط از پیش تعیین شده بیشتر دچار استرس می شوند و تمرین و ورزش می تواند یکی از این موارد باشد. هنگامی که تمرین بیش از حد اتفاق می افتد، هورمون ها به میزان بیشتری ترشح می شوند و ممکن است عدم تعادل هورمونی ایجاد شود، که می تواند باعث سرگیجه یا حالت تهوع شود. در نهایت اگرحتی با رعایت این موارد بازهم این مشکل را داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید.

تاثیر حیرت انگیز درازنشست بر لاغری
بیشتر بخوانید

 

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *