چگونه چربی صورت را از بین ببریم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه


کاهش وزن به تنهایی می تواند یک چالش باشد، چه برسد به کاهش چربی صورت . به ویژه، اگر چربی اضافی در صورت، شما را آزار می دهد، می تواند مشکلی ناامید کننده باشد. خوشبختانه، بسیاری از استراتژی ها می توانند چربی سوزی را افزایش داده و به لاغری صورت شما کمک کنند. در اینجا ۸ روش موثر برای کمک به کاهش چربی صورت آورده شده است.

۱- ورزش های صورت را انجام دهید

تمرینات صورت را می توان برای بهبود ظاهر صورت، مبارزه با پیری و بهبود قدرت عضلانی استفاده کرد. افزودن ورزش‌های صورت به روتین‌تان می‌تواند ماهیچه‌های صورت را تقویت کند و صورت شما را لاغرتر نشان دهد.

برخی از محبوب‌ترین تمرین‌ها شامل پف کردن گونه‌ها و فشار دادن هوا از یک طرف به طرف دیگر، جمع کردن لب‌ها در طرفین متناوب و نگه داشتن لبخند در حالی که دندان‌هایتان را برای چند ثانیه روی هم فشار می‌دهید، می‌شود.

انجام تمرینات عضلات صورت دو بار در روز به مدت ۸ هفته باعث افزایش ضخامت عضله و بهبود جوانسازی صورت می شود.

به خاطر داشته باشید که تحقیقات در مورد اثربخشی تمرینات صورت برای کاهش چربی به طور خاص وجود ندارد. برای ارزیابی اینکه چگونه این تمرینات ممکن است بر چربی صورت در انسان تأثیر بگذارد، به مطالعات بیشتری نیاز است.

۲- کاردیو را به روتین خود اضافه کنید


اغلب، چربی اضافی صورت شما نتیجه چربی اضافی بدن است. کاهش وزن می تواند باعث افزایش چربی سوزی شود و به لاغری بدن و صورت شما کمک کند.

ورزش هوازی یا کاردیو، نوعی فعالیت بدنی است که ضربان قلب شما را افزایش می دهد. به طور گسترده ای یکی از موثرترین روش ها برای کاهش وزن در نظر گرفته می شود. مطالعات متعدد نشان داده اند که کاردیو می تواند به افزایش چربی سوزی و افزایش چربی سوزی کمک کند.

۳- آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب برای سلامت کلی شما بسیار مهم است و اگر به دنبال از بین بردن چربی صورت هستید، می تواند بسیار مهم باشد.

مطالعات نشان می دهد که آب می تواند احساس سیری را در شما حفظ کند و کاهش وزن را افزایش دهد. نوشیدن آب قبل از غذا به طور قابل توجهی تعداد کالری مصرف شده در طول وعده غذایی را کاهش می دهد

تحقیقات دیگر نشان می دهد که نوشیدن آب ممکن است به طور موقت متابولیسم شما را افزایش دهد . افزایش تعداد کالری هایی که در طول روز می سوزانید می تواند به کاهش وزن کمک کند.

۴- مصرف الکل را محدود کنید

 مصرف الکل بزرگترین عامل تجمع چربی و نفخ صورت میباشد. الکل کالری بالایی دارد اما مواد مغذی کمی دارد و ممکن است با افزایش خطر افزایش وزن همراه باشد. کنترل کردن مصرف الکل بهترین راه برای کنترل نفخ ناشی از الکل و افزایش وزن است.

۵- کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید

کربوهیدرات های تصفیه شده مانند کلوچه ها، کراکرها و پاستا از عوامل رایج افزایش وزن و افزایش ذخیره چربی هستند.

درمان سریع گلو درد + درمان خانگی
بیشتر بخوانید

این کربوهیدرات ها به شدت فرآوری شده اند و مواد مغذی و فیبر مفیدشان را از بین می برند و علاوه بر شکر و کالری، مقدار کمی از آنها باقی می مانند.

از آنجایی که آنها حاوی فیبر بسیار کمی هستند، به سرعت هضم می شوند که منجر به افزایش و کاهش سطح قند خون و خطر پرخوری می شود.

یک مطالعه روی ۲۷۷ زن نشان داد که مصرف بیشتر کربوهیدرات های تصفیه شده با افزایش خطر چاقی و مقدار بیشتری چربی شکم مرتبط است.

اگرچه هیچ مطالعه‌ای مستقیماً به تأثیرات کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده روی چربی‌های صورت نپرداخته است، جایگزینی آنها با غلات کامل می‌تواند به کاهش وزن کلی کمک کند، که ممکن است به کاهش چربی صورت نیز کمک کند.

۶- برنامه خواب خود را تغییر دهید

کم خوابی می تواند باعث افزایش سطح کورتیزول شود ، هورمون استرس که با فهرست طولانی از عوارض جانبی بالقوه، از جمله افزایش وزن همراه است.

مطالعات نشان داده اند که سطوح بالای کورتیزول می تواند اشتها را افزایش داده و متابولیسم را تغییر دهد و در نتیجه ذخیره چربی را افزایش دهد.

یک مطالعه نشان داد که کیفیت خواب بهتر با حفظ موفقیت آمیز کاهش وزن مرتبط است. برعکس کمبود خواب می تواند باعث افزایش مصرف غذا، افزایش وزن و کاهش متابولیسم شود.

در حالت ایده آل، حداقل ۸ ساعت خواب در شب را هدف قرار دهید تا به کنترل وزن و کاهش چربی صورت کمک کنید.

۷- مراقب مصرف سدیم خود باشید


یکی از نشانه های مصرف بیش از حد سدیم نفخ است و ممکن است به پف و تورم صورت کمک کند.

چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف بیشتر سدیم می تواند احتباس مایعات را افزایش دهد، به خصوص در افرادی که حساسیت بیشتری به اثرات نمک دارند.

غذاهای فرآوری شده بیش از ۷۵ درصد سدیم دریافتی را در رژیم غذایی متوسط ​​تشکیل می دهند، بنابراین حذف غذاهای راحت، تنقلات خوش طعم و گوشت های فرآوری شده می تواند راهی آسان و موثر برای کاهش مصرف سدیم باشد. برای لاغرتر نشان دادن صورت خود، مصرف سدیم خود را کاهش دهید.

۸- فیبر بیشتری بخورید


یکی از محبوب ترین توصیه ها برای لاغری صورت و از بین بردن چربی گونه، افزایش مصرف فیبر است.

فیبر ترکیبی در غذاهای گیاهی است که به آرامی در دستگاه گوارش شما حرکت می‌کند و برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کند تا هوس و اشتها را کاهش دهد. فیبر به طور طبیعی در انواع غذاها از جمله میوه ها، سبزیجات، آجیل، دانه ها، غلات کامل و حبوبات یافت می شود.

در حالت ایده آل، شما باید حداقل ۲۵ تا ۳۸ گرم فیبر در روز از این منابع غذایی مصرف کنید.

منبع

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *