چگونه بارفیکس بیشتری برویم؟

چگونه بارفیکس بیشتری برویم ؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

انجام تمرینات کوتاه و لحظه‌ای در محیط خانه ، علاوه بر فوائد سلامتی و ورزشی‌ای که دارد ، می‌تواند به عوض کردن حال و هوای افراد خانه کمک کند. یکی از وسایلی که کامل با محیط خانه قابل منطبق است بارفیکس است. بارفیکس وسیله‌ای مفید و کاربردی‌سصت که با آن می‌توان تمرینات کششی انجام داد. حرکت بارفیکس یکی از بهترین و پرطرفدارترین حرکات ورزشی‌ست و ما در این مقاله مرور میکنیم چگونه بارفیکس بیشتری برویم. بارفیکس در میان ما ایرانیان هم جایگاه خوبی دارد و عموما روی چارچوب هر خانه‌ای نقشی از این وسیله می‌بینیم. چه برای انجام حرکت بارفیکس به منظور تناسب اندام چه برای تاب بچه و کیسه بوکس و… تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چرا بارفیکس بریم ؟

بارفیکس یکی از بهترین تمریناتی است که می توانید برای تمرین دادن به بالاتنه انجام دهید. اگر آنها بخشی از برنامه تمرینی شما نیستند، باید به طور جدی در نظر داشته باشید که در تمرین خود کمی فضا برای آن باز کنید. این تمرین به ظاهر سخت هم می‌تواند جزئی از امور روزمره باشد و هم در برنامه تمرینی منظم قرار بگیرد. این وسیله ساده و تمرین کششی-قدرتی به افزایش توان بدن ، تعادل آن و تقویت عضلات بالا تنه کمک خواهد کرد. در ادامه به دیگر فوائد بارفیکس اشاره خواهیم کرد.

اگر قد بلند باشیم بارفیکس رفتن سخت‌تره ؟

هرچند که قد بلند نعمتی‌ست که مزایای ویؤه خود را دارد اما هرچه اندام بلندتر باشد نیاز به دامنه حرکتی بیشتر در بدن است. این یعنی نیاز به زور و فشار بیشتر. همچنین بیشترین وزن انسان در قسمت میان تنه و در قسمت شکم و باسن است. دور بودن دست‌ها از این مرکز ثقل بدن در افراد بلند قد هم هنگام پایین آمدن در کورس بارفیکس و هم هنگام بالا کشیدن کار افراد بلند قد را دشوارتر می‌کند. اما این دلیلی بر بارفیکس نرفتن افراد بلند قد نیست. با کمی تمرین و افزایش توان بدنی می‌توان با این چالش روبرو شد.

چگونه بارفیکس بیشتری برویم و بهتر بارفیکس بزنیم ؟

به این دلیل که در حال حاضر نمی توانید یک حرکت کششی انجام دهید، به این معنی نیست که شما هرگز قادر به انجام آن نخواهید بود. در این مقاله ما نکاتی را در مورد چگونگی انجام کشش بیشتر ، صفر به یک ، از ده به ۳۰ و بیشتر ارائه خواهیم داد.

انجام صحیح حرکت بارفیکس

پیاپی تمرین کنید!

بهترین راه برای بهتر شدن در مرحله کششی بارفیکس تمرین است. به عبارت دیگر هر چه بیشتر تمرین کنید می‌توانید بیشتر بارفیکس بزنید.
این “چربی زدن شیار” نامیده می شود. هرچه کشش بیشتری داشته باشید ، سیستم عصبی عضلانی شما کارآمدتر می شود و حرکت به سختی به مغز و بدن شما منتقل می شود.

شما می توانید در ۷ مرحله بارفیکس را انجام دهید. ۱ تکرار ، سپس ۲ تکرار ، سپس ۳ تکرار ، سپس ۴ تکرار ، سپس ۵ تکرار انجام می دهید و بین هر مجموعه استراحت کنید. سپس تمام مسیر را به ۱ برگردانید و همه حرکات را دوبرابر تکرار کنید. بنابراین این تعداد حرکت را ۳ بار انجام داده‌اید. این سبک آموزش نیروی زیادی به شما وارد می‌کند و عضلات شما را قوی‌تر می‌کند.

چربی بسوزانید!

ساده ترین و سریع ترین راه برای بهتر شدن در هنگام کشش از دست دادن چربی بدن است. اگر ۵ ، ۱۰ یا ۲۰ پوند اضافه وزن دارید شما در هر حرکت بارفیکس دارید به سختی بارفیکس را انجام می‌دهید. با از دست دادن چربی بدن، کشش بسیار آسانتر می شود. به همین دلیل است کسانی که لاغر هستند حرکت بارفیکس را راحت‌تر انجام می‌دهند. اگر مقداری چربی برای از دست دادن دارید ، اقدام کنید و سریع شروع کنید.

بارفیکس و تناسب اندام

از وسایل کمکی استفاده کنید!

اگر می‌خواهید حرکات بیشتر و بهتری در بارفیکس انجام دهید می‌توانید از وسایل کمکی استفاده کنید. می‌توانید از یک جعبه در زیر پا استفاده کنید و پایین آمدن شما راحت‌تر باشد. البته این مورد خیلی توصیه نمی‌شود. می‌توانید از وسایلی مانند دستیاره یا کمک بارفیکس استفاده کنید که با کش‌های لاتکسی که دارند به شما در بالا رفتن از بارفیکس کمک خواهند کرد.

کمک بارفیکس دستیاره

قدرت بدنی خود را بالا ببرید!

شما باید مقاومت بدن و قدرت خود را بالاتر ببرید تا بتوانید بارفیکس را بیشتر و بهتر انجام دهید. اگر دستان ضعیفی داشته باشید مانند این است که با ترمز دستی رانندگی کنید. شما باید بازوها و دستان خود را با انجام حرکات کششی و بدنسازی و تقویت کنید.

بارفیکس را با وزنه انجام دهید!

شاید یه مقدار سخت و غیر قابل باور به نظر برسد اما حرکت بارفیکس با وزنه می‌تواند شما را بسیار بهبود ببخشد. اگر با وزنه این کار را انجام دهید مثلا دمبل، بدن شما در حرکت بارفیکس قوی‌تر خواهد شد و بدون وزنه خیلی راحت تر بدن شما بارفیکس را انجام می‌دهد.

برنامه تمرینی بارفیکس

اگر می‌خواهید خود را در حرکت بارفیکس فوی کنید باید به تدریج این کار را انجام دهید. ما در گروه تن‌زیب یک برنامه بارفیکس را آماده کرده‌ایم که به این شکل است که هفته اول و دوم می‌توانید ۱۰ ست انجام دهید که در هر ست ۲ حرکت انجام دهید. در هفته سوم می‌توانید ۸ ست انجام دهید که هر ست شامل ۳ حرکت می‌باشد. در هفته چهارم ۷ ست بارفیکس انجام دهید و در هر ست ۴ حرکت بارفیکس بزنید. در هفته پنجم ۶ ست بارفیکس انجام دهید و در هر ست ۵ بارفیکس بزنید. در هفته ششم ۵ ست بارفیکس و در هر ست ۶ حرکت بزنید.

آهنگ های مناسب ورزشی
بیشتر بخوانید

لازم به ذکر است در تمرین بالا در ست های هفته اول و دوم ۶۰ ثانیه استراحت بین هر ست، در هفته سوم ۵۰ ثانیه استرات بین هر ست، در هفته چهارم ۴۰ ثانیه استرات بین هر ست، در هفته پنجم ۳۰ ثانیه استرات بین هر ست و در هفته ششم ۲۰ ثانیه استرات بین هر ست را می‌توانید انجام دهید.

چگونه بارفیکس بیشتری برویم

چه بارفیکسی بخریم؟

تنوع بارفیکس در بازار بسیار زیاد است. ممکن است هنگام خرید بارفیکس مدل‌های زیادی را ببینید و مردد شوید که کدام مدل را تهیه کنید. توصیه ما به شما این است که تا جایی که می‌توانید از برند معتبر و مطمئنی خرید کنید. برندهای خارجی متاسفانه از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند و هیچ ضمانت و پشتیبانی‌ای ندارند. ما در گروه تن‌زیب محصولاتی را تولید می‌کنیم که هم از لحاظ کیفیت آن مطمئن هستیم و هم خدمات پشتیبانی و ضمانت را به مشتری‌های خود می‌دهیم. اگر تصمیم به خرید بارفیکس از برند تن‌زیب را دارید، ما به شما میل‌بارفیکس دستیاره‌ای را پیشنهاد می‌کنیم که در دو مدل دسته مشکی و دسته زرد تولید می‌شود و استحکام خوبی دارد و تا وزن ۱۱۵ کیلوگرم را تحمل می‌کند.

آیا استفاده از میل بارفیکس ایمن است ؟ 

تا زمانی که از آنها به درستی استفاده کنید و دستورالعمل های محصول را دنبال کنید، استفاده از میل بارفیکس در چارچوب درب کاملاً ایمن است. معمولا شرکت‌های تولید کننده میزان وزن کجاز فردی که می خواهد از آن استفاده کند را اعلام می‌کند. همچنین برای اطمینان بیشتر از استحکام میل بارفیکس پیچ و مهره‌ای در کنار آن تعبیه می‌کنند. تن زیب نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بارفیکس رفتن چه فایده ای دارد ؟

  • کشش با وزن بدن یک تمرین شگفت انگیز برای تقویت قدرت یالاتنه و بازو است. 
  • افزایش قدرت و استقامت بدن با تمرین روزافروز
  • تقویت عضلات پشت و کمر
  • تقویت عضلات شانه
  • افزایش قدرت کف دست
  • افزایش سلامت ذهنی با کاهش استرس
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های پشت مانند قوز پشت
  • کمک به رشد متوازن عضلات 
  • افزایش تعادل بدن

اگه هر روز بارفیکس بریم ضرری ندارد ؟

هر روز بارفیکس رفتن مزایا و معایبی دارد. ورزشکاران حرفه ای که چندین بار در روز ورزش می کنند می توانند به راحتی هر روز تمرینات کششی را ادامه دهند. اما کسانی که تازه کارند و هدفشان ورزش حرفه ای نیست باید بااحتیاط بیشتر و طبق یک برنامه نرم عمل کنند . به طور مثال ست های سبک هرروزه یا هفته ای سه روز. بیش از حد کار کشیدن از عضلات می تواند باعث آسیب دیدگی شود. همچنین فراموش نکنیم که بیشتر تمرکز بارفیکس روی بالاتنه است بنابراین اگر فقط بارفیکس بروید بدن به اصطلاح گلدانی می شود و تناسب بالا تنه و پایین تنه از بین می‌رود. 

نمی‌تونم بارفیکس برم 

ماهیتا بارفیکس تمرینی قدرتی‌ست. این امر موجب می‌شود تمام افراد نتوانند از مزایای این وسیله ورزشی استفاده کنند. در همین راستا وسایل کمک حرکتی برای بارفیکس طراحی شده است که می‌توان با استفاده از آن به راحتی حرکت بارفیکس را انجام داد. دستیاره یا کمک بارفیکس تن زیب نیز به همین منظور طراحی شده است. 

چگونه بارفیکس بروم 

  1. دست‌ها را به اندازه عرض شانه باز کنید نه بیشتر یا کمتر از آن
  2. بعد از آویزان شدن از بارفیکس دست‌ها را بکشید
  3. هنگام شروع برای بالا کشیدن خود عضلات بالای کمر را سفت کنید تا به بالا کشیدن وزن کمک کند
  4. بهتر است شانه به سمت عقب و پایین متمایل باشد
  5. بعد از بالا کشیدن چانه خود را بالای میله قرار دهید
  6. آرنج ها پس از پایان کورس بالا بدن را رد کنند
  7. سعی کنید آرام و کنترل شده حرمت برگشت را انجام دهید
  8. کورس را تکرار کنید

نکات مهم برای بارفیکس 

  • به‌اندازه و به دور از افراط تمرین کنید. به خاطر تنها یک حرکت بیشتر فشار بیش از حد به بدن وارد نکنید
  • قوس و قوز بیش از حد نکنید. این کار می‌تواند خطر کمر درد را به همراه داشته باشد.
  • از تاب دادن بدن هنگجام آویزان بودن خودداری کنید
  • سعی کنید حرکت بارفیکس کامل انجام شود 
  • قبل از شروع بارفیکس گرم گنید

در آخر برای چگونه بارفیکس بیشتری برویم

همانطور که دیدیم بارفیکس یک ویله عالی براتی تقویت عضله‌های مختلف و انجام تمرینات مفید خانگی‌ست. همچنین نکات و مزایایی برای این وسیله ورزشی و حرکت تمرینی ذکر شد. اگر شما هم در خانه تجربه انجام این کار را دارید برای ما بنویسید و با ما بع اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *