کالری منفی

کالری منفی چیست؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کالری منفی یا کالری پوچ یعنی چی ؟ شاید خیلی از شما هم این عبارت را شنیده اید! یکی از مواردی که باید در رژیم حتما رعایت کنید و مواظب آن باشید، کالری شماری و میزان مصرف کالریست. اگر میزان کالری ای که در طول شبانه روز مصرف می کنید را نشمارید و حواستان به آن نباشد، ممکن است ورزش کردن هم نتواند شما را به کاهش وزن مورد نظر شما برساند و همه تلاش های شما بی فایده باشد! در این مقاله ما ۶ خوراکی به شما معرفی می کنیم که شامل کالری منفی هستند. با ما همراه باشید.

کالری منفی یعنی چه؟

کالری منفی یعنی خوراکی هایی که شما مصرف می کنید و ارزش غذایی زیادی ندارند و اصولا سیر کننده هم نیستند، اما کالری بسیار بالایی دارند و شما با خوردن این مواد غذایی سیر نخواهید شد و کالری بالایی نیز دریافت کرده اید. اصولا شناختن این مواد غذایی کمک می کند که شما با همان میزان کالری ای که قرار است با خوردن مواد غذایی نادرست دریافت کنید، غذاهای بهتری میل کنید و حتی سیر شوید.

قطعا کسانی که رژیمی را دنبال میکنند و کاملا به فکر این هستند که چی میخورند، میزان کالری تمامی خوراکی ها را قبل از مصرف چک می کنند و از کم بودن کالری آن مطمئن می شوند. اما بعضی اوقات یک سری خوراکی ها را میخورند که به نظر نمیرسد کالری بالایی داشته باشند اما این خوراکی ها دقیقا همان کالری منفی هستند. چند مورد از مواد غذایی که با کالری منفی نامیده میشوند را با هم بررسی میکنیم:

کوکی شکلاتی

کوکی های شکلاتی خوراکی های کوچک و دوست داشتنی ای هستند که عموما در کنار قهوه یا چای مصرف میکنیم. کوکی ها انواع مختلفی دارند و حتی کوکی های رژیمی خیلی خوبی هم در ایران داریم اما کوکی های عادی که در سوپرمارکت ها یا کافه ها وجود دارند کالری بالایی دارند. جالب است که بدانید یک عدد کوکی غیر رژیمی شکلاتی ۴۴۱ کالری دارد!

یک بسته چیپس

هنگامی که داریم فیلم میبینیم یا هنگامی که فوتبال میبینیم یا حتی زمانی که سینما میرویم، چیپس یکی از اصلی ترین پیشنهادات خوراکی است. چیپس یکی از آن خوراکی هاییست که وقتی جلوی خود قرار میدهیم عملا تمام شدن آن را حس نمیکنیم و با آن سرگرم می شویم. اما همین یک بسته چیپس ۵۳۲ کالری دارد و فرض کنید یک بسته چیپس با فیلم قبل خواب چه بلایی سر کاهش وزن و رژیم ما می آورد.

روز جهانی گرافیک مبارک
بیشتر بخوانید

مافین با خامه

مافین ها کیک های کوچیک خوشمزه ای هستند که اغلب یک تکه خامه خوشمزه نیز روی آن ها قرار دارد. معمولا یک عدد مافین را در کنار چای میل می کنیم و یک ترکیب دوست داشتنی خوشمزه می شود. خوراکی هایی مثل مافین که معمولا از کافه یا قنادی میگیریم بسته بندی خاصی ندارند و کالری آن ها را نمیدانیم. یک عدد مافین با خامه ۳۸۲ کالری دارد.

یک عدد دونات

مگه میشه از دونات گذشت؟ هنگامی که از جلو یک قنادی یا فروشگاه تخصصی دونات عبور میکنیم، آنقدر ویترین رنگی و خوشمزه ای دارند که بسیار سخت است از آن ها بگذریم و یکی از آن ها را سفارش ندهیم. اما بهتره که جلوی خودتان را بگیرید مخصوصا اگر به دنبال رژیم و کاهش وزن هستید چون یک عدد دونات ۴۲۶ کالری دارد!

کیک شکلاتی

یک اسلایس که چیزی نیست! احتمالا این جمله را شما نیز زیاد شنیده اید. این جمله بسیار خطرناک است چون دقیقا همین جمله باعث می شود که شما هم فکر کنید که واقعا یک اسلایس مثلثی کیک شکلاتی کالری بالایی ندارد و در رژیم شما خللی ایجاد نمیکند. اما همین یک برش کیک شکلاتی مثلثی ۵۳۷ کالری دارد.

پفک

پفک یکی از خوراکی های نوستالژیک خوشمزه و پرطرفدار بین مردم ایران است. پفک هم مانند چیپس شروع کردنش راحته ولی دست کشیدن از آن یکی از دشوار ترین کارهای ممکن است. یک خوراکی کوچک خوشمزه که بسیار سرگرم کننده است. یک بسته کوچک پفک ۵۰۰ کالری دارد.

جمع بندی

ما معمولا مراقب همه چیز هستیم اما گاهی از موارد کوچکی ضربه میخوریم که اصلا حواسمان به آن ها نبود. رژیم هم دقیقا همین است گاهی شما کالری همه خوراکی ها را بررسی میکنید و با دقت همه مواد غذایی را مصرف میکنید اما مثلا با مصرف یک عدد کوکی همه چیز بهم میریزد. ما در این مقاله سعی کردیم چند مورد از مواد غذایی که کالری منفی دارند را با هم بررسی کنیم و امیدواریم که از این مقاله راضی بوده باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *