کالری میوه های تابستانی

کالری میوه های تابستان چقدر است؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تا به حال موقع میل کردن میوه های خوشمزه، به این فکر کردید که کالری میوه های تابستان چقدره؟ معمولا در تابستان به این علت که میوه های متعدد و خوشمزه وجود دارند، هم مصرف میوه و هم آبمیوه در این فصل زیاد میشود. ما در چند مقاله قبل مجله تن زیب، به شما کالری انواع بستنی را گفتیم که فیدبک خیلی خوبی از شما گرفتیم و خوشحالیم که برای شما مفید بوده. حال در این مقاله قصد داریم به شما کالری انواع میوه های تابستانی رو بگیم تا تصمیم درست‌تری در این باره بگیرید. با ما همراه باشید.

مگه میوه کالری داره ؟

میوه‌ها یکی از منابع غذایی مهمی هستند که حتما باید تو برنامه تغذیه روزمرمون باشند. خیلی از شما عزیزان شاید تصور کنید که اصلا میوه کالری نداره و حتی آبمیوه‌هایی که در فروشگاه‌ها نوشته شده فقط با قند میوه هم خوب هستند و کالری خاصی ندارند. اما در این مقاله ما به شما میگیم که هر میوه کالری خاص خودش رو داره و شما رو از کالری میوه های تابستان مطلع میکنیم.

کالری آلبالو

آلبالو یکی از میوه‌های پرطرفدار فصل تابستان است که به روش‌های مختلفی مثل شربت یا مربا معمولا میخوریم. البته خود آلبالو خالی هم واقعا خوشمزه و در فصل تابستان گرمای بدن را میگیرد. هر عدد آلبالو متوسط دارای ۳ کالری می‌باشد.

کالری گیلاس

گیلاس یکی دیگر از میوه‌های پرطرفدار تابستانه که از این میوه در تهیه کیک و آبمیوه نیز استفاده میشه. این میوه خاصیت خون سازی فوق‌العاده‌ای داره اما بد نیست که بدونید هر گیلاس متوسط ۴ کالری داره.

کالری هندوانه

یکی از میوه‌های پرمصرف در فصل تابستان هندوانه است. این میوه به دلیل طعم و خنکی و آب زیادی که داره میتونه تو فصل تابستان عطش ما رو از بین ببره. هندوانه حاوی ۴۵ کالری می‌باشد.

کالری طالبی

طالبی نیز مانند هندوانه از آب زیادی برخوردار است و مزه شیرین متعادلی دارد که طرفداران زیادی دارد. در ادامه کالری میوه های تابستان باید بدانید که طالبی هم مانند هندوانه ۴۵ کالری دارد.

۷ فایده شگفت انگیز خرما
بیشتر بخوانید

کالری زردآلو

یکی دیگر از میوه‌های خوشمزه و پرطرفدار زردآلو می‌باشد که حاوی ویتامین زیادی می‌باشد که می‌توانید به صورت مربا یا خشک و یا خام مصرف نمایید. زردآلو نیز ۲۰ کالری دارد.

کالری هلو

هلو یکی از میوه‌های شدیدا خوشمزست اما به خاطر پوستش برای خیلی‌ها خوردنش سخته. اما باعث رفع تشنگی میشه و فواید بسیاری دارد. هلو حاوی ۶۰ کالری می‌باشد.

کالری خرمالو

خرمالو میوه بسیار شیرینیست که اتفاقا یکی از میوه‌هاییست که در کاهش وزن و لاغری مفید می‌باشد. اما خرمالو حاوی ۷۰ کالری می‌باشد که این یعنی در مصرف این میوه اصلا نباید زیاده‌روی کنید.

کالری شلیل

و اما یکی از پرطرفدارترین میوه‌های تابستان! شلیل به دلیل طعم فوق‌العاده و پوست خوب یکی از میوه‌هاییست هم فواید خیلی زیادی دارد و هم خیلی دوست داشتنیست. شلیل حاوی ۴۵ کالری می‌باشد.

کالری گلابی

گلابی فیبر زیادی دارد و خاصیت ضد ویروسی خوبی دارد و بسیار میوه آبدار و خوشمزه‌ایست که اثر خنک کننده هم دارد. هر گلابی متوسط تقریبا ۸۰ کالری دارد.

کالری موز

موز دارای فواید درمانی زیادی می‌باشد و برای سلامتی خیلی مفیده. به افزایش انرژی کمک میکنه و از زخم معده و کم خونی پیشگیری میکنه. هر موز شامل ۱۰۰ کالری می‌باشد.

کالری توت فرنگی

توت فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین C می‌باشد و در اواخر بهار و اوایل تابستان مصرف زیادی دارد. این میوه خوشرنگ و خوشمزه بسیار کم کالری می‌باشد و دارای ۴ کالریست.

تا حدودی با هم کالری میوه های تابستان را مرور کردیم. این مقاله را برای این تهیه کردیم که در این فصل هر میوه‌ای خواستید انتخاب کنید بدونید که چقدر کالری دارد و تا چه میزان می‌توانید در برنامه غذایی خود از آن استفاده کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *