نکاتی درباره خرید کفش پیاده روی ؛ چه کفشی بخریم ؟

زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

پیاده روی مهمترین فعالیت بدنی روزانه است و قطعا یکی از سوالات شما درباره خرید کفش پیاده روی یا رانینگ است. اینکه چه کفشی بخریم؟ از چه برندی بخریم؟ ویژگی های یک کفش خوب چیست و بسیاری از سوالات دیگر… ما در این مقاله قصد داریم که به تمامی سوالات شما در زمینه خرید کفش پیاده روی یا رانینگ پاسخ بدیم! پیاده روی می تواند مزایای بی شماری برای سلامتی افراد در هر سنی و از سطح آمادگی جسمانی ارائه دهد. همچنین ممکن است به جلوگیری از بیماری های خاص کمک کرده و حتی عمر شما را طولانی کند. با ما همراه باشید.

فوائد پیاده روی

چه چیزی در پیاده روی دوست ندارید؟ هم رایگان است، انجام آن آسان است و روی مفاصل نیز فشار خاصی وارد نمیکند و تردیدی نیست که پیاده روی برای شما خوب است. مطالعه دانشگاه تنسی نشان داد که چربی بدن زنانی که راه می روند کمتر از کسانی است که راه نمی روند. همچنین خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد ، زیرا ساق پا به عنوان پمپ منقبض شده و خون را از پاها به سمت قلب پمپاژ می کند و باعث کاهش بار قلب می شود. پیاده روی علاوه بر اینکه یک تمرین هوازی آسان است ، از بسیاری جهات دیگر برای شما مفید است.

فوائد پیاده روی

۱. بهبود گردش خون

راه رفتن از بیماری های قلبی ممانعت می کند ، ضربان قلب را بالا می برد ، فشار خون را کاهش می دهد و قلب را تقویت می کند. به گفته محققان دانشکده بهداشت در دانشگاه هاروارد در بوستون ، افرادی که روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی می کنند می توانند خطر سکته مغزی را ۲۰٪ کاهش دهند.

۲. محافظت از استخوان ها

به گفته مایکل شوارتز، دکتر ارتوپدی و پزشکی ورزشی پلانچر در نیویورک ، پیاده روی می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند. در حقیقت، یک مطالعه بر روی افراد نشان داد که ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز ۴۰٪ خطر شکستگی مفصل ران را کاهش می دهد.

۳. عمر طولانی تر

تحقیقات نشان می دهد افرادی که در دهه های پنجاه و شصت سالگی به طور منظم ورزش می کنند ، در مقایسه با افرادی که پیاده روی نمیکنند، ۳۵ درصد کمتر در طی هشت سال آینده می میرند. این تعداد برای کسانی که شرایط سلامتی زمینه ای دارند تا ۴۵٪ کمتر است.

۴. بدن خود را سبک کنید

پیاده روی ، اندورفین طبیعی مسکن را برای بدن آزاد می کند. مطالعه ای در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لانگ بیچ نشان داد که هرچه افراد در طول روز قدم های بیشتری برمی دارند، روحیه آنها بهتر می شود.

۵. تقویت عضلات

پیاده روی عضلات پا و شکم شما را قوی می کند و حتی اگر هنگام راه رفتن آنها را پمپ کنید ، عضلات بازو را نیز قوی می کند. این دامنه حرکت شما را افزایش می دهد ، فشار و وزن را از مفاصل به عضلات منتقل می کند.

۶. کاهش قند خون

کمی پیاده روی بعد از غذا خوردن ممکن است به کاهش قند خون کمک کند. یک مطالعه کوچک نشان داد که پیاده روی ۱۵ دقیقه ای سه بار در روز (بعد از صبحانه ، ناهار و شام) سطح قند خون را بیش از ۴۵ دقیقه پیاده روی در یک نقطه دیگر در طول روز بهبود می بخشد. اگرچه برای تأیید این یافته ها تحقیقات بیشتری لازم است.

در نظر بگیرید که پیاده روی بعد از غذا را به طور منظم در برنامه روزانه خود قرار دهید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا بتوانید در طول روز ورزش کنید.

۷. تسکین درد مفاصل

پیاده روی می تواند به محافظت از مفاصل ، از جمله زانو و پهلو کمک کند. دلیل آن این است که به روان سازی و تقویت عضلات حمایت کننده از مفاصل کمک می کند.

پیاده روی همچنین ممکن است برای افرادی که مبتلا به آرتروز هستند ، مزایایی مانند کاهش درد را فراهم کند. و پیاده روی ۵ تا ۶ مایل در هفته نیز ممکن است به جلوگیری از آرتروز کمک کند.

میزان سوزاندن کالری در پیاده روی

۳۰ دقیقه پیاده روی سریع ۲۰۰ کالری می سوزاند. با گذشت زمان، کالری سوزانده شده می تواند منجر به کاهش وزن شود. کالری سوزی واقعی شما به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله:

  • سرعت راه رفتن
  • فاصله تحت پوشش
  • زمین (در راه رفتن در سربالایی کالری بیشتری نسبت به سطح صاف می سوزانید)
  • وزن شما
سوزاندن کالری در پیاده روی

در بالا اشاره کردیم که میزان سوزاندن کالری در سطوح صاف و شیب دار متفاوت است. همچنین این میزان نسبت به وزن افراد نیز متغیر است. ما جدولی را تهیه و تنظیم کردیم که میزان سوزاندن کالری در پیاده روی را مشخص میکند و طبق این جدول میتوانید ببینید در روز چه مقدار کالری میسوزانید.

نکاتی درباره خرید کفش پیاده روی یا رانینگ

مهمترین مساله در هنگام خرید کفش راحتی پا درون کفش است. شما برای پیاده روی تنها به یک کفش خوب نیاز دارید و این تمام تجهیزاتیست که باید خریداری کنید پس حواستان باشد که در خرید کفش پیاده روی وسواس به خرج بدید و کفش خوبی تهیه کنید.

کفش پیاده روی چند نکته مهم دارد که با هم بررسی میکنیم:

زیره کفش:

زیره کفش باید به نوعی باشد که هم از ضربه به پا جلوگیری کند و هم به نحوی باشد که از لغزش و لیز خوردن جلوگیری کند. راحتی پا در کفش به زیره و کفش مربوط میشود. این دقیقا تفاوت کفش های ارزان و گران قیمت است. شما وقتی یک کفش باکیفیت را تهیه میکنید به محض قرار گرفتن پا در کفش احساس آرامش و راحتی میکنید و از پیاده روی خسته نمیشوید. این در صورتیست که اگر کفش بی کیفیتی تهیه کنید به پا آسیب میرساند و بعد از مدتی در پیاده روی احساس درد در پا میکنید و اذیت میشوید.

زیره کفش

یکی از بهترین زیره ها، زیره EVA میباشد. البته ما در مقاله ” کفش خوب چه ویژگی هایی دارد ؟” به این مسئله پرداختیم و میتوانید آن مقاله را مطالعه کنید. اما در این مطلب بیشتر وارد جزییات میشویم:

زیره EVA چیست ؟

برندهای زیادی از کفی EVA در کفش های خود استفاده می کنند، بنابراین جای تعجب نیست که شما می خواهید بدانید دقیقا چه هستند! به زبان ساده ، زیره EVA یک کفی پلاستیکی است که می تواند سبک تر و انعطاف پذیرتر از لاستیک باشد. EVA مخفف Ethylene-Vinyl Acetate است که یک پلیمر الاستومری است که مواد نرم و انعطاف پذیری “مانند لاستیک” تولید می کند. این پلاستیکی است که با ترکیب اتیلن و استات وینیل برای ایجاد خواص لاستیکی ساخته می شود که می تواند برای کف کفش استفاده شود. 

چهار دلیل که تن زیب برای تولید کفش های پیاده روی از زیره EVA استفاده میکند:

زیره های EVA مزایای زیادی دارند ، ما معتقدیم که آنها کمک بزرگی به ورزشکاران زن و مرد ما می کنند. نرمی و انعطاف پذیری کف پا همراه با ضدسر بودن، آن را برای ورزشکارانی که از تن زیب استفاده میکنند ایده آل می کند.

زیره EVA

اما چهار دلیل وجود دارد که ما برای استفاده از زیره های EVA انتخاب کردیم:

  1. انعطاف پذیری بیشتر: زیره EVA نرم تر از لاستیک است ، به این معنی که انعطاف پذیری بیشتری دارد.
  2. سبک‌تر: زیره EVA سبک تر از لاستیک است که کفش سبک تری ایجاد می کند. 
  3. ضد لغزش: این نوع زیره به دلیل طراحی خاصی که دارد باعث میشود هنگام پیاده روی سر نخورید و لغزش نداشته باشید.
  4. ماندگاری: کفی EVA می تواند بیش از سایر کفی‌ها دوام داشته باشد.

استفاده از زیره های EVA تنها بخشی از تعهد ما در استفاده از بهترین مواد در محصولات است.

رویه کفش :

رویه کفش دومین قسمت مهم کفش محسوب میشود. رویه به بخشی یا قسمت هایی از کفش گفته می شود که انگشتان پا ، بالای پا ، کناره های پا و پشت پاشنه را می پوشاند و به زیره متصل میشود. اتصال از طریق دوخت یا چسب صورت میگیرد. در بیشتر کفش ها برای رویه از الیاف چرم مصنوعی استفاده میشود. مهمترین ویژگی رویه هر کفش، جنس خوب و انتقال هوا به داخل کفش است. برندهای بزرگ کفش رویه را از نوع طوری میسازند که هنگام پیاده روی هوا به داخل کفش رفت و آمد داشته باشد.

رویه کفش

رویه چرم مصنوعی یا PU چیست ؟

چرم PU یا چرم پلی اورتان ، چرمی مصنوعی ساخته شده از پلیمر ترموپلاستیک است که برای ساخت مبلمان یا کفش استفاده می شود. چرم PU کاملاً مصنوعی است و وگان محسوب می شود. انواع مختلفی از چرم PU وجود دارد که چرم bicast نامیده می شود و دارای چرم واقعی است اما در بالای آن دارای پوشش پلی اورتان است. این نوع چرم PU قسمت الیافی پوست گاو را که از تولید چرم اصلی باقی مانده است می گیرد و یک لایه پلی اورتان را روی آن قرار می دهد.

۳ نکته برای تنظیم یک برنامه هوازی
بیشتر بخوانید

چرم PU نیز با چند نام شناخته می شود. چه به دنبال چرم مصنوعی باشید و چه به دنبال اجتناب از آن هستید ، بهتر است بسیاری از نام های چرم PU را بشناسید:

  • چرم PU
  • چرم Bicast
  • چرم خرد شده
  • چرم باند شده
  • چرم بازسازی شده
  • اصلاح شده چرم دانه

چگونه سایز پا را اندازه‌گیری کنیم؟

یکی از مهمترین معیارهای انتخاب کفش اندازه گیری درست سایز پا است. سایز کفش در هنگام خرید مهمترین نکته ایست که باید رعایت کنید. زیرا اگر بهترین کفش هم بپوشید ولی از نظر سایز مشکل داشته باشید، عملا آن کفش بی استفاده است و اذیتتان میکند. در ادامه به شما یاد میدهیم که چگونه کفش مناسب سایز خود را تهیه کنید.

روش اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش

اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش پیاده روی بسیار حائز اهمیت است. برای این کار ابتدا پای خود را روی کاغذ بگذارید و سپس دور تا دور پای خود را روی کاغذ خط بکشید (در این مرحله دقت کنید که خطوط فاصله ای با پای شما نداشته باشند).

روش اندازه گیری سایز پا

سپس خط را از پاشنه تا نوک انگشت شصت اندازه گیری کنید و در جدولی که در پایین برای شما آماده کرده ایم قرار دهید و سایز پای خود را محاسبه کنید.

راهنمای سایز کفش مردانه

طول پا به سانتی‌مترUSUKIRAN&EU
۲۵.۵۷.۵۷۴۰
۲۶۸۷.۵۴۱
۲۶.۵۸.۵۸۴۲
۲۷.۵۹.۵۹۴۳
۲۸۱۰۹.۵۴۴
۲۹۱۱۱۰.۵۴۵

راهنمای سایز کفش زنانه

SIZEUSUKIRAN&EU
۲۳۶۳.۵۳۶-۳۷
۲۴۷.۵۵۳۸
۲۴.۵۸.۸۶۳۹
۲۵.۵۹.۵۷۴۰
۲۶۱۰۷.۵۴۱

تاثیر کیفیت ظاهری کفش و بسته بندی هنگام خرید کفش پیاده روی

شما تصور کنید که به صورت حضوری یا آنلاین تصمیم به خرید کفش گرفته اید! یکی از ارکانی که حتی اگر خودتان متوجه آن نشوید ولی در تصمیمتان تاثیرگذار است کیفیت ظاهری کفش است. کفشی که استایل شیک و زیبا داشته باشد و این زیبایی با کیفیت ادغام شده باشد قطعا شما را بیشتر جذب خواهد کرد.

یکی دیگر از خواص زیبایی ظاهری، بسته بندی کفش است. مثلا بعضی از کفش ها در داخل یک جعبه کاملا ساده هستند ولی کفش های با کیفیت حتی روی ظاهر بسته بندی و روی ظاهر و کیفیت کارت راهنمای کفش هم کار میکنند! این دقیقا همان تمایزیست که باعث میشود انتخاب شما مطمئن تر شود.

ما در تن زیب هنگام تولید کفش هایمان به این امر نیز توجه کرده ایم… ما به سلایق و نگاه تمام مردم عزیزمان احترام گذاشته ایم و در انتخاب جنس بسته بندی و طراحی بسته بندی و حتی کیفیت کاغذ داخل کفش و کارت راهنمای کفش وسواس خاصی به خرج داده ایم. به طوری که هر مشتری عزیز با اولین نگاه و اولین لمس متوجه این موضوع خواهد شد.

معرفی کفش های پیاده روی یا رانینگ تن زیب

حالا که اطلاعاتی درباره کفش های پیاده روی را در این مقاله مطالعه کردید، ما قصد داریم که کفش های پیاده روی شرکت تن زیب را به شما معرفی کنیم. کفش های پیاده روی تن زیب با بهترین کیفیت و بیشترین دقت تولید شده اند. این گفته خودمان نیست بلکه پیامیست که از سمت شما دریافت کردیم و باعث خرسندی ماست که حتی بسیاری از ورزشکاران که کفش های ما را تهیه کرده اند رضایت بسیاری داشته و در تمرین های خودشان و پیاده روی روزانه‌شان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

کفش پیاده روی مردانه

کفش های پیاده روی تن زیب در دو مدل مردانه و زنانه تولید میشوند. ابتدا کفش های مردانه را با هم بررسی میکنیم. کفش های پیاده روی مردانه تن زیب در رنگ های طوسی، مشکی، خاکستری و مشکی آبی تولید می‌شوند.

کفش پیاده روی خاکستری

استفاده از کفش نامناسب و غیراستاندارد می تواند عوارضی مانند بیماری های پوستی ، ناخنی ،  دیسک و غیره را دارد و برای پیاده روی و دویدن کفش های مخصوص و استاندارد توصیه می شود . زیره‌ی این کفش مردانه از جنس لاستیک سبک و هم‌چنین فوم EVA می‌باشد که باعث انعطاف و راحتی فوق‌العاده‌ای در هنگام پیاده‌روی می‌گردد. کفش پیاده روی مردانه خاکستری با توجه به طراحی آن و هم چنین جنس زیره، کفشی سبک به شمار می‌آید که باعث راحتی بیشتر شده و در هنگام پیاده‌روی خستگی فرد را به تعویق می‌اندازد.

کفش پیاده روی مردانه

کفش پیاده روی مردانه مشکی-آبی

استفاده از کفش نامناسب و غیراستاندارد می تواند عوارضی مانند بیماری های پوستی ، ناخنی ،  دیسک و غیره را دارد و برای پیاده روی و دویدن کفش های مخصوص و استاندارد توصیه می شود . زیره‌ی این کفش مردانه از جنس لاستیک سبک و هم‌چنین فوم EVA می‌باشد که باعث انعطاف و راحتی فوق‌العاده‌ای در هنگام پیاده‌روی می‌گردد. کفش پیاده روی مردانه آبی با توجه به طراحی آن و هم چنین جنس زیره، کفشی سبک به شمار می‌آید که باعث راحتی بیشتر شده و در هنگام پیاده‌روی خستگی فرد را به تعویق می‌اندازد.

کفش پیاده روی مردانه

کفش پیاده روی مردانه طوسی

در رویه این کفش از الیاف توری نیز استفاده شده که علاوه بر سبکی، تهویه مناسبی را ایجاد می‌کند و از عرق کردن پای فرد در هنگام پیاده‌روی جلوگیری می‌نماید. زیره‌ی این کفش مردانه از جنس لاستیک سبک و هم‌چنین فوم EVA می‌باشد که باعث انعطاف و راحتی فوق‌العاده‌ای در هنگام پیاده‌روی می‌گردد. کفش مخصوص دویدن مردانه تن‌زیب – کد TRM9601 با توجه به طراحی آن و هم چنین جنس زیره، کفشی سبک به شمار می‌آید که باعث راحتی بیشتر شده و در هنگام پیاده‌روی خستگی فرد را به تعویق می‌اندازد.

کفش پیاده روی مردانه

کفش پیاده روی مردانه مشکی

استفاده از کفش نامناسب و غیراستاندارد می تواند عوارضی مانند بیماری های پوستی ، ناخنی ،  دیسک و غیره را دارد و برای پیاده روی و دویدن کفش های مخصوص و استاندارد توصیه می شود . زیره‌ی این کفش مردانه از جنس لاستیک سبک و هم‌چنین فوم EVA می‌باشد که باعث انعطاف و راحتی فوق‌العاده‌ای در هنگام پیاده‌روی می‌گردد. کفش پیاده روی مردانه مشکی با توجه به طراحی آن و هم چنین جنس زیره، کفشی سبک به شمار می‌آید که باعث راحتی بیشتر شده و در هنگام پیاده‌روی خستگی فرد را به تعویق می‌اندازد.

کفش پیاده روی مردانه

کفش پیاده روی زنانه

کفش‌های پیاده روی زنانه نیز در رنگ های مشکی-بنفش، خاکستری-سبز، صورتی و بنفش تولید می‌شوند که در ادامه مدل‌های کفش زنانه را بررسی میکنیم:

کفش پیاده روی زنانه مشکی-بنفش

استفاده از کفش نامناسب و غیراستاندارد می تواند عوارضی مانند بیماری های پوستی ، ناخنی ،  دیسک و غیره را دارد و برای پیاده روی و دویدن کفش های مخصوص و استاندارد توصیه می شود . زیره‌ی این کفش زنانه از جنس لاستیک سبک و هم‌چنین فوم EVA می‌باشد که باعث انعطاف و راحتی فوق‌العاده‌ای در هنگام پیاده‌روی می‌گردد. کفش پیاده روی زنانه مشکی بنفش با توجه به طراحی آن و هم چنین جنس زیره، کفشی سبک به شمار می‌آید که باعث راحتی بیشتر شده و در هنگام پیاده‌روی خستگی فرد را به تعویق می‌اندازد.

کفش پیاده روی مردانه

کفش پیاده روی زنانه خاکستری-سبز

استفاده از کفش نامناسب و غیراستاندارد می تواند عوارضی مانند بیماری های پوستی ، ناخنی ،  دیسک و غیره را دارد و برای پیاده روی و دویدن کفش های مخصوص و استاندارد توصیه می شود . زیره‌ی این کفش زنانه از جنس لاستیک سبک و هم‌چنین فوم EVA می‌باشد که باعث انعطاف و راحتی فوق‌العاده‌ای در هنگام پیاده‌روی می‌گردد. کفش پیاده روی زنانه خاکستری سبز با توجه به طراحی آن و هم چنین جنس زیره، کفشی سبک به شمار می‌آید که باعث راحتی بیشتر شده و در هنگام پیاده‌روی خستگی فرد را به تعویق می‌اندازد.

کفش پیاده روی مردانه

جمع بندی

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم پا یکی از مهمترین نقاط بدن هستند و پیاده روی با کفش غیر اصولی و بی کیفیت قطعا به بدن صدمه خواهد زد. در این مقاله سعی کردیم توضیحات جامعی درباره خرید کفش پیاده روی و کفش های مخصوص این ورزش بدهیم و شما را از اهمیت کفش در پیاده روی مطلع کنیم. خوشحال میشویم اگر هر نقد و نظری که دارید در کامنت بنویسید و با هم تعامل داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *