کالری شکلات

کالری شکلات های داخل ایران! چه شکلاتی بخوریم؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تا بحال به کالری شکلات هایی که میخورید فکر کردید ؟ مثلا اگر آخر شب گشنتون شد و رفتید سراغ یخچال و مثلا یه شکلات مارس خوردید، چقدر کالری داره و اون میزان انرژی چقدر طول میکشه تا سوزونده شه ؟ ما در چند مقاله قبل کالری انواع بستنی رو به شما گفتیم که خیلی هم مورد استقبال شما قرار گرفت! بعضا ممکنه یه شکلات کوچیک ساده انقدر کالری داشته باشه که با همون میزان انرژی میتونستید یک وعده غذایی کامل بخورید! این کالری هایی که از طریق همین تنقلات های کوچک مانند شکلات مصرف میکنید میتونه مهم ترین عامل لاغر نشدنتون و اضافه شدن چربی بدنتون باشه… پس برای اینکه بدونید چه شکلاتی چه میزان کالری داره تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

۵۰ گرم شکلات شیرین چقدر کالری داره ؟

یه سوالی که خیلی پرسیده شده اینه که ۵۰ گرم و ۱۰۰ گرم شکلات شیرین چه میزان کالری داره! باید بدونیم که ۵۰ گرم شکلات شیرین حدود ۲۵۰ کالری داره و ۱۰۰ گرم شکلات شیرین حدود ۵۰۰ کالری داره! میدونیم که میشه با ۵۰۰ کالری یک غذای کامل بخوریم که داخل آن مرغ گریل شده و هویج و سبزیجات باشه و سیر شیم. پس خوردن همین ۱۰۰ گرم شکلات عادی در میان وعده یا طول روز ببینید که میتونه بخش زیادی از حد انرژی مصرفی روزانه ما رو بگیره. همین باکس های ولنتاین که پر از شکلات میشه و کادو میگیرید یا کادو میدید ممکنه یه حجم زیادی از اضافه وزن رو دارا باشه!

شکلات hobby

هوبی همون شکلات های بنفش دوست داشتنیه که از بچگی معمولا میخوردیم و طعم خوشمزه ای داره. هوبی یکی از شکلات های مقرون به صرفست که تو هر سوپرمارکتی پیدا میشه. شکلات هوبی ۳۰ گرمی حدود ۱۶۰ کالری داره.

کالری شکلات هوبی

شکلات twix

شکلات توییکس با اون جلد طلایی رنگش یکی از شکلات هاییه که سلیقه همرو دربر میگیره. یک شکلات با کارامل وسطش که وقتی گاز میزنید طعم بینظیری از این ترکیب بهتون میده. اما نکته جالبش اینجاست که همین شکلات خوشمزه ۵۰ گرمی ۲۴۶ کالری داره.

کالری شکلات twix

شکلات مغزدار گالاردو

شکلات های مغزدار گالاردو عموما با بسته بندی سفید صورتی در بازار وجود دارن که معمولا با طعم توت فرنگی فروخته میشن. این شکلات ها بسیار خوشمزن و طعم دلنشینی دارن. اما باید بدانید که شکلات مغزادر گالاردو ۱۰۰ گرمی ۴۹۴ کالری داره (چیزی نزدیک به ۵۰۰ کالری!)

کالری شکلات گالاردو

شکلات تلخ پارمیدا

خیلی از کسانی که به دنبال چربی سوزی و لاغری هستند یا به صورت مداوم ورزش میکنن تو سوپرمارکت ها دنبال مواد غذایی مفید تری هستن. مثلا بین شکلات ها سعی میکنن شکلاتی رو انتخاب کنن که به لاغری و ورزششون صدمه نزنه. این افراد عموما میرن سراغ شکلات های تلخ با این باور که شکلات تلخ ضرر نداره و به لاغری آسیبی نمیرسونه! اما نکته غلط ماجرا دقیقا همینجاست! شکلات‌های تلخ بر خلاف باور عامه از قند کمتری برخوردار هستن نه انرژی یا همون کالری کمتری… شکلات تلخ پارمیدا ۹۶٪ ۸۰گرمی حدودا ۴۲۱ کالری داره.

کالری شکلات تلخ پارمیدا

شکلات فیتنس موزی

یکی از شکلات هایی که بسیار بین ورزشکارها و کسانی که تو رژیم هستن و به دنبال لاغری هستن محبوبه، شکلات فیتنس موزیه. این شکلات همون طور که از اسمش مشخصه از معدود شکلات‌هاییه که انرژی پایینی داره و برای ورزشکارها مفیده! شکلات فیتنس موزی ۲۳ گرمی حدودا ۹۰ کالری داره و از کالری پایینی برخورداره.

کالری شکلات فیتنس موزی

شکلات اوت چوکو

بعضی از شکلات‌ها هستن که کالری پایینی دارن اما این انرژی پایین به خاطر وزن کمیه که دارن و میشه گفت برای خوردن کاکائو تو میان وعده گزینه خوبی باشه و بشه روش حساب کرد. یکی از این شکلات‌ها اوت چوکو هستش که وزن کمی داره به خاطر همین کالری پایینی هم داره. شکلات اوت چوکو ۱۰ گرمی ۵۱ کالری داره.

کالری شکلات  اوت چوکو

شکلات هیس

اما میرسیم به یکی از محبوب ترین شکلات ها! از قدیم شکلات تک تک رو قطعا یادمون هست… یک شکلات جذاب و خومشزه که یک بیسکویت بود با لایه شکلاتی که همه هم دوستش داشتن و دارن. شکلات هیس هم دقیقا شبیه شکلات تک تکه و یکی از پرفروش ترین شکلات های داخل ایران هستش ولی شکلاتش از تک تک خوشمزه تره. شکلات هیس ۴۲ گرمی حدودا ۲۲۵ کالری داره.

کالری شکلات هیس

شکلات اسنیکرز

قطعا شکلات اسنیکرز معرف حضور همه شما هست. یک شکلات جذاب با کارامل وسطش و تکه های بادام زمینی! این شکلات هم در سوپرمارکت ها محبوبه و پرفروش هم داخل کافه ها چون شیک اسنیکرز هم اندازه خود شکلات جذاب و خوشمزست و پرفروش. اسنیکرز ۵۰ گرمی حدودا ۲۴۲ کالری داره اما این شکلات ابعاد مختلفی هم داره و این میزان کالری مختص به نوع ۵۰ گرمی این شکلاته.

کالری شکلات اسنیکرز

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم کالری تعدادی از شکلات‌های خوشمزه که داخل ایران پرفروش هستن رو با هم بررسی کنیم. این مقاله صرفا به این خاطر طراحی و نوشته شد که مراقب خوردن شکلات در طول روز باشید و مخصوصا اگر در رژیم هستید بدانید چه شکلاتی چه میزان کالری داره. اگر این مقاله را دوست داشتید آن را به دوستان خود نیز معرفی کنید و اگر دوست دارید کالری شکلاتهای دیگری را نیز بدانید برای ما کامنت بنویسید و ما میزان کالری را به شما میگیم. ممنون که این مقاله را مطالعه کردید.

رژیم دش چیست؟ مزایا + رژیم
بیشتر بخوانید
اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. بست‌گیوِن پاسخ

    سلام‌من شبی یک شکلات میلکا نخورم خوابم نمیبره معتادم واقعا ولی هر روز تمرین سنگین میکنم که چاقتر نشم چه کنم اینم شانس منه

  2. ستاره پاسخ

    سلام متن بسیار عالی بود
    کاش از کاکائو های شیرین هم اضافه کنید
    مثلا همین پارمیدا شکلات سی یا پنجاه درصدش

    یا کاکائوهای شیرینی که مثلا شکلات بسته‌بندی شدن و دونه ای هستن
    اونا رو هم اضافه کنید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *