پیاده روی بهتره یا تردمیل

دویدن روی تردمیل بهتر است یا پیاده روی؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

امروز می خواهیم در مورد دویدن روی تردمیل بهتر است یا پیاده روی صحبت کنیم.در سال های اخیر مردم به دلیل مشغله کاری کمتر به پیاده روی میروند،یا وقت کافی برای پیاده روی ندارند یا شرایط آب و هوایی مطلوب نیست و به نحوی آن ها را از این کار باز می دارد. امروز می خواهیم مزایا و معایب دویدن روی تردمیل و پیاده روی را بررسی کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

دویدن روی تردمیل

تردمیل یک ماشین ورزشی با کمربند چرخشی قابل کنترل است که می توانید روی آن راه بروید یا بدوید. این وسایل به کمک ما آمده اند تا زمانی که حتی در منزل هستیم بتوانیم پیاده روی کنیم یا بدویم. تردمیل ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که همین امر باعث شده تا نوسان قیمت زیادی داشته باشد. البته باید ذکر کنیم که در کل تردمیل وسیله‌ای گران قیمت محسوب می‌شود که خیلی از افراد توانایی خرید آن را ندارند اما بودن این وسیله در منزل به طور قابل توجهی می‌تواند بر روی افزایش روند ورزش تاثیر داشته باشد. فرتموش نکنیم که برای استفاده از تردمیل نیز نیاز به کفش پیاده روی داریم.

مزایای دویدن روی تردمیل

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از تردمیل دسترسی آسان به آن است. از آنجایی که بیشتر تردمیل ها در داخل خانه هستند، می توانید در روز یا شب و در هر آب و هوایی از آن استفاده کنید. این می‌تواند دویدن را برای کسانی که در شب ورزش می‌کنند یا در مکان‌هایی با آب و هوای دائمی در حال تغییر زندگی می‌کنند، قابل دسترس‌تر کند.
اکثر طرفداران دویدن روی تردمیل از عملکردهای مختلفی که یک تردمیل می تواند ارائه دهد لذت می برند، مانند کنترل دقیق سرعت، شیب و فواصل آنها. این همچنین برای کسانی که آسیب ورزشی دیده اند مفید است، زیرا می توانند به آرامی روی تردمیل در یک محیط کنترل شده تر پیشرفت کنند.
به عنوان مثال، دویدن در خارج از منزل ممکن است به دلیل عواملی مانند زمین ناهموار و لغزنده بودن پیاده روها، خطر بیشتری را برای فردی که آسیب مچ پا دارد، ایجاد کند.در نهایت، دویدن روی تردمیل ممکن است برای مفاصل شما بهتر باشد زیرا اکثر تردمیل ها دارای تسمه های بالشتکی برای جذب بخشی از ضربه هستند. در مقابل، زمین سخت، به ویژه پیاده روها و جاده ها، چنین نخواهد شد.

معایب دویدن روی تردمیل

بر خلاف دویدن در فضای باز، که در طی آن می‌توانید در جنگل‌ها یا فضای سبز زیبا احاطه شوید، دویدن روی تردمیل داخلی شامل ماندن در یک مکان ثابت است که تردمیل در آن قرار دارد. برخی می گویند این می تواند با گذشت زمان خسته کننده شود.با این حال، بسیاری از تردمیل های مدرن صفحه نمایش هایی را برای شبیه سازی دویدن در فضای باز ارائه می دهند که ممکن است تجربه را لذت بخش تر کند. با این وجود، میتوان گفت که استفاده از تردمیل هرگز نمی‌تواند تجربه دویدن در فضای بیرون را تداعی کند.

علاوه بر این، دویدن روی تردمیل در مقایسه با دویدن در فضای باز عضلات کمتری را مانند باسن و همسترینگ درگیر می‌کند. دلیلش این است که وقتی روی تردمیل می دوید، تمایل دارید در یک حرکت خطی ثابت بدوید و تسمه تردمیل شما را به جلو می برد. یک راه حل ساده برای این کار این است که چند بار در هفته تمرینات مقاومتی را در برنامه تناسب اندام خود بگنجانید. این تمرینات می تواند به شما کمک کند تا با گروه های عضلانی که تمرین با تردمیل ممکن است از دست برود کار کنید. در نهایت، یکی از بزرگترین معایب دویدن روی تردمیل هزینه آن است.

مزایای دویدن در فضای باز

بیشتر دوندگان به دلیل تغییر مناظر، هوای تازه، چالش زمین ناهموار و گزینه های نامحدود برای مسیرهای دویدن، دویدن در فضای باز را بسیار لذت بخش تر از دویدن روی تردمیل می دانند.افزایش تنوع می تواند انگیزه فرد را برای ادامه ورزش افزایش دهد.اگرچه هم تردمیل و هم دویدن در فضای باز فواید سلامتی مانند فشار خون پایین، استقامت بیشتر و کاهش خطر افسردگی دارند ، دویدن در فضای باز ممکن است به سادگی با کمک به احساس ارتباط بیشتر با طبیعت، مزایای بیشتری به همراه داشته باشد.

معرفی چند نوشیدنی صفر کالری
بیشتر بخوانید

علاوه بر این، محیط‌ ها و موانع مختلفی که ممکن است در حین دویدن در فضای باز با آن‌ها مواجه شوید، می‌توانند به شما در فعال کردن سایر گروه‌های عضلانی و ایجاد تعادل بهتر کمک کنند. اقدامات ممکن است شامل طفره رفتن از افراد دیگر در مسیر، پریدن از روی گودال‌ها یا دویدن از تپه‌ها باشد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که دویدن در فضای باز می‌تواند استخوان‌های قوی‌تری بسازد، زیرا روی سطوح سخت‌تر می‌دوید. این اجازه می دهد تا نیروی گرانشی و استرس بیشتری روی استخوان ها ایجاد شود، که برای متابولیسم استخوان مهم است.در نهایت، دویدن در فضای باز کاملا رایگان است، اگر هزینه کفش های دویدن و وسایل تمرین را حذف کنید. این امر دویدن را برای افراد با هر درآمدی قابل دسترس تر می کند.

معایب دویدن در فضای باز

بهتر است در فضای باز در دمای خشک و نسبتا گرم بدوید. در همین حال، در باران، برف، و دمای بسیار سرد یا گرم کمتر ایده آل است و خطر بیشتری دارد. اگرچه با لباس، تمرین و آمادگی مناسب، می توانید در اکثر شرایط آب و هوایی در فضای باز بدوید.علاوه بر این، دویدن در سرما یا گرمای شدید می تواند خطر کم آبی بدن را افزایش دهد . اگر لباس مناسب نپوشید و آبرسانی نکنید، ممکن است خطرناک باشد. در نهایت، دویدن در شب خطر آسیب را افزایش می دهد و می تواند خطرناک باشد.

اگر شب ها دویدن را انتخاب می کنید ، حتماً از لباس های بازتابنده و چراغ جلو استفاده کنید تا به شما کمک کند تا ببینید. مسیر خود و زمانی که انتظار دارید به خانه برسید را به یک دوست بگویید. بهتر است یک دوست دونده پیدا کنید. دویدن در فضای باز باعث افزایش قرار گرفتن در معرض طبیعت می شود، که مطالعات نشان داده اند ممکن است سلامت روان را بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد. با این حال، دویدن در فضای باز ممکن است برای ورزشکاران شبانه یا کسانی که در آب و هوای شدید هستند امکان پذیر نباشد.

برای کاهش وزن تردمیل بهتره یا پیاده روی ؟

بهترین ورزش برای کاهش وزن، ورزش هایی است که از آن لذت می برید. چه تردمیل را ترجیح دهید چه دویدن در فضای باز، ورزش های هوازی منظم مانند دویدن باعث سوزاندن کالری برای رسیدن به وزن ایده آل می شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که چند بار دویدن در هفته منجر به افزایش چربی سوزی می شود. حداقل دو نوع مختلف دویدن ممکن است به کاهش وزن کمک کند. شما می توانید با دویدن با شدت کم تا متوسط ​​که به آن دویدن در حالت ثابت نیز می گویند، وزن خود را کاهش دهید این به معنای دویدن با سرعت مداوم و با همان شدت برای یک دوره زمانی مشخص است.

همچنین می توانید از تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) استفاده کنید. HIIT شامل فواصل کوتاه ۳۰ تا ۹۰ ثانیه ای از ورزش های شدید، مانند دوی سرعت، و به دنبال آن یک دوره متعادل، مانند دویدن آهسته یا پیاده روی است.

به طور کل هم پیاده روی و هم دویدن روی تردمیل به افراد کمک میکنند تا چربی‌شان را کاهش دهند. کاهش وزن به تلاش و لذت فرد در طول ورزش، همراه با تعداد دفعات ورزش بستگی دارد.

این نتایج نشان می دهد که بهتر است هر نوع دویدنی را که می توانید به آن متعهد شوید انتخاب کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر در بیرون از منزل قصد دارید بدوید، هم در سطوح صاف دویدن را امتحان کنید هم در سطوح شیب دار!

علاوه بر کاهش وزن، همه اشکال دویدن می توانند فواید سلامتی متعددی مانند کاهش فشار خون، کلسترول، قند خون، افسردگی و اضطراب را برای شما به ارمغان بیاورند.

اگر در دویدن تازه کار هستید، حتماً ابتدا تحت نظر یک مربی ورزش کنید و با دکتر سلامت خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که دویدن به طور منظم برای شما مناسب است. همیشه بهتر است آهسته شروع کنید و به تدریج پیشرفت کنید.

منبع

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *