برای لاغری شکم چه بخوریم

برای لاغری شکم چه بخوریم ؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شاید تابحال خوراکی های زیادی را برای از بین بردن چربی های شکم استفاده کرده اید. البته می‌دانیم که با انجام تمریناتی مانند درازنشست می توان زودتر به نتیجه رسید. اما ما در این مقاله به شما چند مورد از این خوراکی ها را معرفی میکنیم و به سوال ” برای لاغری شکم چه بخوریم ” پاسخ میدهیم.

۱. دانه چیا

دانه ی چیا chia برای حذف چربی های شکمی بسیار موثر است. دانه چیا پروتئین بسیاری دارد علاوه دارای اسید چرب ALA است که باعث جمع نشدن چربی در ناحیه شکم می شود. دانه چیا را میتوانید با ماست مخلوط و میل کنید و یا با دارچین و عسل مخصلوط کنید.

۲. شکلات تلخ

یکی از فواید شکلات تلخ بالا بردن سوخت و ساز بدن می باشد که باعث کاهش وزن خواهد شد. شکلات تلخ حاوی فلاونوئید است و کسانی که شکلات تلخ میخورند دارای BMI کم تری هستند. با خوردن روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ گرم شکلات تلخ ۷۰ درصد تاثیر آن را در روند لاغری خود مشاهده کنید.

۳. روغن نارگیل

کافیست به مدت ۱۲ هفته از روغن نارگیل در کنار غذا استفاده کنید تا نتیجه موثر آن را در چربی سوزی ببینید. روغن نارگیل دارای اسید لوریک است که کالری آن قبل از اینکه تبدیل به چربی شود، در بدن تبدیل به انرژی میشود.

۴. سیب زمینی آب‌پز

سیب زمینی آب پز حاوی مواد مغذی بسیاری هستند و دارای خواص زیادی میباشد که هم برای سلامتی بدن مفید است هم لاغری شکم. با خوردن سیب زمینی سفید و آب پز ، به طور طبیعی احساس سیری خواهید کرد و غذاهای دیگر را کمتر می خورید. اگر اجازه دهید سیب زمینی پس از جوشیدن برای مدتی خنک شود، مقدار زیادی نشاسته مقاوم ایجاد می کند، ماده ای فیبر مانند که برای کاهش وزن بسیار مفید است.

کلید های کاهش وزن دائمی
بیشتر بخوانید

۵. آووکادو

چربی موجود در آووکادو از نوع اشباع نشده است که به همین علت آن را بسیار خاص کرده و در دسته ی غذاهای سالم قرار گرفته است. آووکادو نقش مهمی در کاهش کلسترول خون و احساس سیر بودن و کاهش چربی های شکم و پهلو دارد.

۶. گریپ فروت

گریپ فروت میوه ای است که شایسته برجسته شدن است. در یک مطالعه ۱۲ هفته ای بر روی ۹۱ فرد دارای اضافه وزن ، خوردن نیمی از گریپ فروت تازه قبل از غذا منجر به کاهش وزن ۳٫۵ پوند (۱٫۶ کیلوگرم) شد. خوردن نیمی از گریپ فروت حدود نیم ساعت قبل از برخی از وعده های غذایی روزانه ممکن است به شما کمک کند احساس سیری بیشتری کرده و کالری کلی کمتری مصرف کنید.

جمع بندی

عمده ترین سوال بین کسانی که دارای اضافه وزن هستند این است که برای لاغری شکم چه بخوریم ! امیدواریم این مقاله کمکی به شما در راستای کاهش وزن بکند.

منبع

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *