چگونه با زومبا لاغر شویم؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

زومبا یک ورزش باحال و جذاب و فوق العاده برای روز های دراز تابستان است. همه انواع ورزش ها با مزایای بهبود زندگی شما همراه است. خواه از نظر جسمی، ذهنی یا اجتماعی بر زندگی شما تأثیر بگذارد، ورزش باید به دلیل تأثیر مثبتی که می تواند بر شما بگذارد، بخش مهمی از زندگی شما باشد. البته، یافتن نوعی از ورزش که از آن لذت می برید و به راحتی می توانید آن را در برنامه هفتگی خود بگنجانید، مفید است. اگر از آن دسته افرادی هستید که ورزش گروهی را ترجیح می دهید و عاشق رقصیدن هستید، Zumba کلاس مناسبی برای شماست.

زومبا چیست؟

شناخته شده ترین و محبوب ترین برنامه با نشاط دنیا زومبا است. این کلاس رقص دارای فواصل با شدت بالا و کم است که به بهبود تناسب اندام و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند و در عین حال تعادل ، هماهنگی، چابکی و تا حدی قدرت را از طریق استفاده از رقص افزایش می دهد.برای موفقیت در کلاس‌های این ورزش به مهارت‌های رقص خاصی نیاز ندارید، اما آنهایی که ریتم طبیعی دارند ممکن است حرکات را سریع‌تر انجام دهند. با این حال، هیچ کس امتیاز را حفظ نمی کند، بنابراین فقط برقصید، رها کنید و لذت ببرید.کلاس‌ها معمولاً از آهنگ‌های الهام‌گرفته از لاتین تشکیل می‌شوند که با آهنگ گرم کردن آهسته‌تر شروع می‌شوند ، شدت تمرین در طول تمرین ایجاد می‌شود و با آهنگ خنک‌کننده پایان می‌یابد. حتی اگر شما یک رقصنده قوی نیستید، رقص تکراری است و برای ساخته شدن طراحی شده است، بنابراین اکثر مردم در حین حرکت به حرکات خود پی خواهند برد.چرا به آن زومبا می گویند؟این ورزش به دلیل شباهت آن به سبک موسیقی کوبایی رومبا به این نام خوانده می شود. موسیقی عامل بزرگی در این کلاس های ورزشی است که نام آن را در یاد ها نگه می دارد. می کند.

انواع کلاس ها

اکثر مخاطبان این ورزش بانوان هستند، اما از هر جنسی در این ورزش استقبال می شود. و از آنجایی که رقص کمابیش حتی برای کسانی که مشغله زیادی دارند نیز قابل دسترس است، افراد در هر سن و توانایی های رقص به کلاس های زومبا مراجعه کردند، به خصوص در دوران اوج محبوبیت ورزش زومبا بین سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۵٫در نتیجه، این ورزش برنامه های متعددی را اضافه کرد تا کلاس و رقص را حتی برای افراد در هر سن، جنسیت و سطح تناسب اندام قابل دسترس تر کند. کلاس ها شامل:

آکوا زومبا : آکوا زومبا برای کسانی که آسیب های اندام تحتانی دارند یا به ورزش کم ضربه نیاز دارند ، ایده آل است، آکوا زومبا شور رقص لاتین را به استخر می برد.
زومبا طلایی
 : این نسخه تغییر یافته از کلاس استاندارد زومبا برای مخاطبان مسن‌تری طراحی شده است که می‌خواهند همان موسیقی سرگرم‌کننده و استعداد کلاس سنتی را داشته باشند، اما با شدت کمتر اجرا.
زومبا کیدز
 : زومبا کیدز که برای کودکان بین ۷ تا ۱۱ سال طراحی شده است، حرکات سنتی زومبا را تغییر داده و تجربه می‌کند، سپس بازی‌ها و فعالیت‌هایی را به کلاس اضافه می‌کند تا بچه‌ها را در حین عرق کردن، درگیر و علاقمند نگه دارد.
زومبا کیدز جونیور
 : شبیه زومبا کیدز، زومبا کیدز جونیور برای مخاطبان ۴ تا ۶ ساله اصلاح شده است و حتی بیشتر به عنوان یک “پارتی رقص” برای کمک به حفظ این گروه سنی انجام می شود.

زومبا استپ : همان رقص با الهام از لاتین، اما با افزودن یک استپ هوازی برای افزایش شدت تمرین و افزودن حرکات تقویت‌کننده بیشتر پاها به دلیل بالا و پایین رفتن مکرر از سطح مرتفع.

زومبینی : این کلاس ۴۵ دقیقه ای هفته ای یکبار برای کوچکترین طرفداران این ورزش بین ۰ تا ۳ سال طراحی شده است. بچه‌ها و مراقبانشان با هم ورزش می کنند تا با موسیقی ارتباط برقرار کنند و در بازی فعال متناسب با سن شرکت کنند. کمتر به «تمرین» و بیشتر «تجربه یادگیری» فکر کنند.

رابطه ورزش و قاعدگی
بیشتر بخوانید

Strong by Zumba : یک تمرین تمرینی با وزن بدن با شدت بالا با حرکات طراحی شده با ضرب آهنگ موسیقی. پوش آپ، اسکات، بورپی و لانژ جزء اصلی این روتین هستند.
زومبا تونینگ طلایی
 : درست مانند زومبا تونینگ، اما با شدت پایین‌تر برای مخاطبان تا حدودی مسن‌تر طراحی شده است.

Zumba In the Circuit : طراحی شده به عنوان یک مدار، به طور متناوب بین حرکات رقص زومبا و تمرینات تمرینی قدرتی برای یک تمرین تمام بدن با هدف بهبود تناسب اندام قلبی عروقی و قدرت عضلانی.

تونینگ زومبا : شامل استفاده از چوب های تونینگ زومبا (یا وزنه های سبک) برای افزودن یک عنصر تمرین قدرتی به حرکات رقص زومبا.

فواید زومبا

به طور کلی، این ورزش مانند یک مهمانی رقص است که به عنوان یک تمرین مبدل شده است، این دقیقا همان چیزی است که مردم در مورد آن دوست دارند. زومبا یک تمرین ایمن، مفرح و موثر برای اکثر افرادی است که می خواهند از طریق رقص، تناسب اندام قلبی عروقی خود را افزایش دهند. این برنامه اشکالات کمی دارد، فقط اقدامات احتیاطی کلی که باید هنگام شروع هر برنامه تمرینی جدید از آنها آگاه باشید.

  • تناسب اندام 
  • افزایش انرژی
  • نشاط و شادابی بیشتر
  • بهبود عملکرد قلب
  • تقویت کارکرد مغز

چگونه با زومبا لاغر شویم؟

ورزش زومبا بسیار برای کاهش وزن مناسب است.این ورزش تقریبا تمام حرکات هوازی را شامل می شود و چون با شدت بالا انجام می شود برای کاهش وزن بسیار مناسب می باشد. شما می توانید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و انجام هفتگی کلاس های زومبا به تدریج به کاهش وزن برسید. این ورزش برای تمتم سنین مناسب است و مخصوص برای افرادی که پشت میز مینشینند و تحرک کمی دارند،بسیار مناسب می باشد.داشتن یک برنامه روتین از کلاس های این ورزش روحیه شما را تقویت می کند و باعث نشاط و شادابی در طول هفته می شود. این ورزش برای مدت طولانی پیشنهاد نمی شود،چون ممکن است باعث عارضه های جدی از خمله زانو درد شود. این ورزش بسیار مفرح،جذاب و گروهی است.افرادی که به ورزش های گروهی علاقه مند هستند،این یک گزینه بسیار خوب است که با جمع دوستانتان به کلاس های زومبا بروید.شما می توانید ار رژیم های کم کربوهیدرات برای لاغری در دوران این ورزش استفاده کنید و نتیجه آن را ببینید. در کنار این روتین یک خواب راحت و خوب می تواند بسیار به عملکرد های روزانه شما کمک کند.این ورزش برای روز های گرم تابستان بسیار پیشنهاد می شود و باعث افزایش انرژی شما می شود.

جمع بندی

زومبا یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و کامل ترین ورزش‌های تناسب اندام است که پس از مدت‌ها به وجود آمده است. کلاس ها را می توان تقریباً برای هر سطح تناسب اندام آماده کرد. اگرچه بیشتر زومبا شامل حرکات پر تاثیر مانند پرش و پریدن است، اما می توان آن را برای برآورده کردن نیازهای شما تغییر داد.اگر می‌خواهید یک برنامه تمرین قدرتی کلی داشته باشید ، به دنبال یک کلاس زومبا باشید که وزنه‌های سبک را برای بالاتنه‌تان در خود جای دهد.اگر زانو درد یا کمردرد یا آرتروز دارید از حرکات شدید خودداری کنید. راه های دیگر برای داشتن یک تمرین خوب، ملایم تر بودن مفاصل است.امیدواریم این ورزش را انجام دهید و از مزایای آن بهره ببرید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *