۷ فواید بادام برای سلامتی که نمی دانستید

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

امروز از ۷ فواید بادام برای سلامتی که نمی دانستید صحبت می کنیم.آجیل درختی بسیار سالم است و بادام فواید زیادی برای سلامتی دارد.  بادام را “تا جایی که می توان نزدیک به یک غذای عالی” می نامد. بنابراین، آنها را به عنوان میان وعده میل کنید یا در وعده های غذایی به عنوان ماست اضافه کنید، آنها را به کره بادام آسیاب کنید، از شیر بادام در قهوه خود استفاده کنید، گوشت یا ماهی خرد شده درست کنید، به غذاهای جانبی اضافه کنید یا با آرد بادام بپزید.می توانید از حریره بادام تهیه کنید که برای بچه ها بسیار مفید است. به هر نحوی که از آنها استفاده کنید، بادام یک مکمل سالم و خوشمزه برای هر رژیم غذایی است.بادام یکی از محبوب ترین آجیل های درختی در جهان است.آنها بسیار مغذی و سرشار از چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

۱.بادام سرشار از آنتی اکسیدان است

منبع فوق العاده ای از آنتی اکسیدان ها است.آنتی اکسیدان ها به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کنند، که می تواند به مولکول های سلول های شما آسیب برساند و به التهاب، پیری و بیماری هایی مانند سرطان کمک کند.
آنتی اکسیدان های قوی موجود در بادام تا حد زیادی در لایه قهوه ای پوست متمرکز شده است.
این میوه یک منبع عالی از آنتی اکسیدان های ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها است،به همین دلیل، بادام‌های بلانچ شده آنهایی که پوست آن‌ها برداشته شده است بهترین انتخاب از نظر سلامتی نیستند.

۲. بادام سرشار از ویتامین E است

ویتامین E خانواده ای از آنتی اکسیدان های محلول در چربی است. این آنتی اکسیدان ها تمایل دارند در غشای سلولی بدن شما جمع شوند و از سلول های شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کنند.بادام یکی از بهترین منابع ویتامین E در جهان است که تنها ۱ اونس آن ۳۷ درصد از RDI را تامین می کند.بادام حاوی ویتامین E است و باعث جلوگیریاز بیماری قلبی، سرطان و بیماری آلزایمر می شود.

۳.بادام می تواند به کنترل قند خون کمک کند

آجیل ها کربوهیدرات کمی دارند اما چربی های سالم، پروتئین و فیبر بالایی دارند.این باعث می شود که آنها گزینه ای عالی برای افراد مبتلا به دیابت باشند.یکی دیگر از مزایای بادام، مقدار بسیار بالای منیزیم آن است. منیزیم یک ماده معدنی است که در بیش از ۳۰۰ فرآیند بدن از جمله کنترل قند خون نقش دارد. افراد بدون دیابت نیز با مصرف مکمل منیزیم، کاهش قابل توجهی در مقاومت به انسولین مشاهده می کنند.این نشان می دهد که غذاهای پر منیزیم مانند بادام ممکن است به پیشگیری از سندرم متابولیک و دیابت نوع ۲ کمک کند، که هر دو از مشکلات عمده سلامتی هستند.

۴. منیزیم همچنین برای سطوح فشار خون مفید است

منیزیم موجود در بادام علاوه بر این ممکن است به کاهش سطح فشار خون کمک کند.فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی حملات قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه است.کمبود منیزیم به شدت با فشار خون بالا مرتبط است، صرف نظر از اینکه اضافه وزن دارید یا خیر. مطالعات نشان می دهد که اصلاح کمبود منیزیم می تواند منجر به کاهش شدید فشار خون شود. سطوح پایین منیزیم به شدت با فشار خون بالا مرتبط است، که نشان می دهد این ماده غذایی می تواند به کنترل فشار خون کمک کند.از فواید بادام می توان به کاهش سطح فشار خون اشاره کرد.

رژیم ماه رمضان مخصوص افراد روزه دار
بیشتر بخوانید

۵. بادام می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد

سطوح بالای لیپوپروتئین های LDL در خون شما – همچنین به عنوان کلسترول “بد” شناخته می شود – یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری قلبی است.رژیم غذایی شما می تواند اثرات عمده ای بر سطح LDL داشته باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که بادام به طور موثری LDL را کاهش می دهد. خوردن یک یا دو مشت از این میوه در روز می تواند منجر به کاهش خفیف کلسترول LDL “بد” شود و به طور بالقوه خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

۶.خوردن بادام گرسنگی را کاهش می دهد و کالری دریافتی شما را کاهش می دهد

این میوه کربوهیدرات کمی دارد و پروتئین و فیبر بالایی دارد. هم پروتئین و هم فیبر باعث افزایش احساس سیری می شوند. این می تواند به شما کمک کند کالری کمتری بخورید.در حالی که آجیل ها کربوهیدرات کمی دارند، پروتئین و فیبر بالایی دارند. مطالعات نشان می دهد که خوردن بادام و سایر آجیل ها می تواند سیری را افزایش دهد و به شما در دریافت کالری کمتر کمک کند. مصرف روزانه ۱٫۵ اونس (۴۳ گرم) بادام به طور قابل توجهی گرسنگی و میل به خوردن را کاهش می دهد.

۷.بادام ممکن است برای کاهش وزن موثر

آجیل حاوی چندین ماده مغذی است که بدن شما برای تجزیه و هضم آنها تلاش می کند.بدن شما حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از کالری آجیل را جذب نمی کند. علاوه بر این، برخی شواهد نشان می دهد که خوردن آجیل می تواند متابولیسم را کمی افزایش دهد.به دلیل خواص سیر کنندگی، آجیل افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی موثر برای کاهش وزن است.در یک مطالعه، رژیم کم کالری با ۳ اونس (۸۴ گرم) بادام کاهش وزن را تا ۶۲ درصد در مقایسه با رژیم غنی شده با کربوهیدرات های پیچیده افزایش داد.علیرغم اینکه بادام سرشار از چربی است، مطمئناً یک غذای مفید برای کاهش وزن است.

جمع بندی


این ماده بسیار مغذی حاوی مقدار زیادی چربی سالم، فیبر، پروتئین، منیزیم و ویتامین E است.مزایای سلامتی بادام شامل کاهش سطح قند خون، کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول است. آنها همچنین می توانند گرسنگی را کاهش دهند و باعث کاهش وزن شوند.آجیل‌ها کالری بالایی دارند، اما از نظر مواد مغذی غلیظ هستند، به این معنی که از نظر سلامتی به شما کمک می‌کنند. آنها منبع خوبی از پروتئین گیاهی، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی و چربی های غیراشباع (نوع “خوب”) هستند. یکی دیگر از فواید خوردن بیشتر آجیل تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف آنها ممکن است با فواید سلامتی زیادی از جمله کاهش خطر بیماری قلبی ، فشار خون بالا و التهاب همراه باشد. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *