فردی در راه رفتن برای اشتباه رایج هنگام پیاده روی

۸ اشتباه رایج هنگام پیاده روی کدامند ؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیدا کردن وقت خالی برای ورزش کردن در روزمرگی شلوغ  بسیار سخت شده است. این امر ایجاب می‌کند تا هوشمندانه‌تر از قبل برای تمرین و ورزش برنامه‌ریزی کنیم. منشا بسیاری از مشکلات ما یکجانشینی و عدم حرکت است. همانطور که آگاهید پیاده‌روی یک انتخاب عالی برای ایجاد فعالیت اجتماعی و رها شدن از رکود است. اما برای درست انجام دادن هر کاری یک سری اصول اولیه لازم است. در این مطلب ۸ اشتباه رایج هنگام پیاده روی کدامند را بررسی خواهیم کرد.

فهرست

اشتباهات متداول در پیاده روی کدامند ؟

شاید در نگاه اول به نظر برسد که یک پیاده روی ساده که نیاز به نکات و اصول ندارد و همه راه رفتن بلدیم. اما عادت‌هایی که به صورت فیزیولوژیکی در ما ایجاد می‌شود از زمان کودکی در ما باقی می‌ماند. می توان با تمرکز و تمرین این عادت‌ها را تغییر داد. برای همین منظور اشتباهات متداولی که معمولا هنگام پیاده روی رخ می‌دهد را در ادامه خواهیم گفت تا با ذهن آگاهی روی حرکات از این اشتباهات جلوگیری کنیم :

۱ – قوز کردن

بهتر است کمر و ستون فقرات شما هنگام راه رفتن صاف باشد. چراکه این امر از کمردرد و خستگی زودرس پیشگیری می‌کند. یه انحنای چند درجه‌ای طبیعی‌ست اما کاملا صاف نگه داشتن کمر از قوز کردن بهتر است. عضلات شکم خود را از طریق دراز و نشست و سایر تمرینات تقویت کنید تا بتوانید خود را صاف تر نگه دارید.

عکس وکتور از دو فرم صحیح و غلط برای مقاله اشتباه رایج هنگام پیاده روی

۲ – استفاده از کفش غیراستاندارد

همه کفش ها و کتونی ها مناسب پیاده روی نیستند. البته ما در مقاله کفش خوب چه ویژگی هایی دارد مفصل از ویژگی کفش های مناسب گفته‌ایم. همچنین در مقاله چرا پوشیدن کفش مناسب حین ورزش مهم است از لزوم استفاده از کفش‌های ورزشی گفتیم. کفش پیاده‌روی باید سبک وزن باشد و در قسمت قوزک دارای بالشتک باشد. همچنین باید منعطف بوده و کاملا سایز پایتان باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که باید بعد از هر ۵۰۰ مایل کفش ورزشی را تعویض کنیم. می توانید با کلیک روی کفش پیاده روی نمونه قیمت کفش‌ ورزشی استاندارد را مشاهده کنید.

عکس از پیاده روی دو نفر با کفش پیاده روی در فضای باز برای اشتباه رایج هنگام پیاده روی

برخی افراد عادت دارند هنگام راه رفتن زمین را نگاه می‌کنند. پایین انداختن سر به هر بهانه‌ای هنگام راه رفتن بسیار مضر است. عدم تنفس صحیح، مشکلات مربوط به آناتومی بدن مانند مشکلات کمر، گردن و  شانه تنها بر خی از این ضررهاست. بهتر است چشم‌ها تا چند متر جلوتر را ببینید تا سر ناخوداگاه صاف بشود.

تثبیت وزن چیست و چگونه به آن برسیم ؟
بیشتر بخوانید

عکس وکتور از فرم صحیح راه رفتن با توضیح نوشتاری برای مقاله اشتباه رایج هنگام پیاده روی

۴ – عدم حرکت دست

اگر بازوها رو سفت و مستقیم در کنار خود نگه دارید مثل یک آونگ بلند در ریتم و سرعت راه رفتن تاثیر منفی دارد. بهتر است بازوها هنگام راه رفتن آرام و همزمان با قدم برداشتن و مخالف گامی که بر‌میداریم به نرمی از آرنج خم کرده و کل دست را تکان دهیم. البته باید از تکان‌های بیش از حد نیز جلوگیری کنیم. رنج های خود را نسبتا نزدیک به بدن خود نگه دارید و به طور طبیعی تاب بدهید.

۵ – گام های بیش از حد بلند

وقتی می‌خواهیم سریع‌تر راه برویم ناخودآگاه گام هایمان را بیش از حد بلند کرده و طولانی تر می گذاریم. این علاوه بر این که استایل راه رفتن غلط به شما می‌دهد باعث ساق درد و پا درد می‌شود. بنابراین روی قدم‌های کوتاه‌تر و سریع‌تر تمرکز کنید.

۶ – گوش دادن به موزیک یا پادکست با صدای بلند

گوش دادن به موسیقی، یک پادکست یا یک کتاب صوتی راهی عالی برای گذراندن زمان در پیاده روی انفرادی است. اما مهم است که همیشه از آنچه در اطرافتان می گذرد آگاه باشید تا بتوانید ایمن بمانید.

۷ – ننوشیدن آب

یک تا دوساعت قبل از شروع پیاده روی آب بنوشید. البته توصیه کلی بر آن است که در طول روز بتدریج آب بنوشید تا اینکه یکبار در روز و به مقدار بالا این کار را انجام دهید. اگر فکر میکنید در آب و هوای گرم و یا بیش از یک ساعت پیاده‌روی می‌کنید حتما با خودتان قمقه یا بطری آب همراه داشته باشید.

مرد ورزشکاری در حال دویدن و آب خوردن در فضای آزاد برای اشتباه رایج هنگام پیاده روی

۸ – بیش از  حد آهسته راه رفتن

پیاده‌روی همیشه نباید برای تمرین شدید باشد. گاهی اوقات شما می خواهید یک پیاده روی سبک بدون عرق ریزی داشته باشید. اما اگر هدف شما افزایش ضربان قلب و به حداکثر رساندن مزایای سلامتی پیاده روی است نیاز به میزان متوسطی از فشار تمرین دارد.

نتیجه گیری برای اشتباه رایج هنگام پیاده روی

در این مطلب سعی کردیم اشتباهات رایج هنگام پیاده‌روی را یاداوری کنیم. انجام این تمرین ساده با اصول درست می‌تواند نهایتا به افزایش کارایی و راندمان تمرین و اهداف سلامتی ما تاثیر بگذارد. فرم بدن، استفاده از کفش و لباس مناسب، هیدراته نگه داشتن بدن با نوشیدن مایعات به اندازه کافی و چند مورد دیگر از مهمترین نکاتی بود که به نظر ما رسید. اگر شما هم در این زمینه نظر یا تجربه‌ای دارید با ما به اشتراک بگذارید.

یکی از منابع : :camelbacksportstherapy.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *